פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
BP קיבלה זכות ערעור
10/05/2015 09:20

חברת האנרגיה BP קיבלה זכות לערער על חלק מתשלומי הפיצויים שנפסקו נגדה בפרשת הדליפה במפרץ מקסיקו.

 | חדשות האנרגיה |

 ההחלטה התקבלה בעקבות פניית החברה לבית הדין הפדראלי לערעורים בני אורלינס, והיא תאפשר ל BP להקטין את הפיצויים שהיא חוייבה על ידי בית המשפט לשלם לגופים פרטיים. ההיתר אינו חל על תביעות שהוגשו נגד החברה על ידי ארגונים שאינם למטרות רווח. בית הדין לערעורים פסק של BP שמורה זכות הערעור מפני שהיא לא הצהירה מראש על וייתור על זכות זו.

התקלה שאירעה בשנת 2010 גרמה לזרימה של מאות אלפי חביות נפט למימי מפרץ מקסיקו, לנזק הסביבתי הגדול ביותר בהיסטוריה ולפגיעה באלפי משפחות המתפרנסות מהמפרץ, במיוחד בתחום הדיג. בועת גז שהשתחררה כרמה להרס המערכות לפיצוץ שקיפח את חייהם של 11 עובדים על אסדת "דיפווטר הורייזון" שביצעה את הקידוח. על פי ההערכה שפרסמה BP בשנת 2012 אמור היה הנזק להסתכם ב-7.8 מיליארד דולר, אולם לאחרונה מסרה החברה הערכה רשמית גבוהה יותר של 10.3 מיליארד דולר. נגד החברה הוגשו 63,597 תביעות והחברה שילמה בגינן עד כה 5.3 מיליארד דולר.

לתקלה במפרץ מקסיקו היו השפעות נרחבות על תעשיית הנפט ועל BP, מעבר לנזקים הכלכליים הגדולים. בעיקבות התקלה פורסמו קבצים של מאות חוקים ותקנות חדשות להידוק הפיקוח והבקרה על קידוחים ימיים. לאחרונה נתקלה BP בהתנגדות למבצע חיפושי נפט באוקיאנוס מדרום לאוסטרליה, על רקע לקחי התקלה במפרץ מקסיקו.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy