פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
נובל מבקשת לחפש גז בים השחור
11/05/2015 12:08

נובל אנרג'י מתכוונת להשתתף במכרז על זיכיונות לחיפושי נפט בים השחור. טיפאני הופקינס, מנהל נובל באירופה ואסיה נפגש בשבוע שעבר עם ראש וועדת האנרגיה של הפרלמנט הבולגרי ובכירים ממשל נוספים והודיע שהחברה מעוניינת להרחיב את פעילותה לים השחור.

 | חדשות האנרגיה |

בולגריה הודיעה על מכרז לזכיונות במים הכלכליים של הים השחוק שבשליטתה, באתרים בשם טקס וסיליסטר. הופקינס ציין את הפשטות והבהירות של הרגולציה הבולגרית, התורמת לעניין שמגלה החברה במכרזים. תגליות הגז הגדולות של נובל בתמר ולווייתן מעוררות תקווה רבה בלב הבולגרים שהחברה תצליח לגלות מאגרים גם בשטחי המדינה.

העניין בחיפושים בים השחור גבר לאחר שבשנים האחרונות התגלה שדה "דומינו" בים השחור, בתחום המים הכלכליים של רומניה. מאגרי הגז בשדה מוערכים ב42-85 BCM והפיתוח יסתיים על פי ההערכות בעוד כחמש שנים. פוטנציאל היצוא מהשדה נאמד ב-20 מיליון מ"ק ליום. חברת אנרגיה העיקרית המעורבת בתגלית היא אקסון מובייל האמריקאית, וחברות אנרגיה גדולות נוספות, בהן של ההולנדית, מעורבות בחיפושים באזורים נוספים בים השחור, בהם שטחים בשליטת טורקיה..

גילוי מאגרי גז בים השחור על ידי נובל עשויים להיות בשורה רעה לתעשיית הגז הטבעי בישראל, המקווה לייצא גז למדינות אירופה ולספק תחרות ותחליף לאספקת הגז מרוסיה. בולגריה היא חלק מהאיחוד האירופי ואם יתגלו בשטחה מאגרי גז היא עשויה לחסום את הכניסה סופית לגז מישראל. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy