פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
נובל רוכשת חברת פצלים
12/05/2015 14:08

מיזוג נוסף בענף האנרגיה: חברת נובל רוכשת את השליטה בחברת הפצלים רוזטה תמורת 2.1 מיליארד דולר בעסקת חילופי מניות. החברות הגדירו את העסקה כ"מיזוג". בעקבות העסקה יחזיקו בעלי המניות של רוזטה כ-9.6% ממניות נובל. זוהי עסקת מיזוג שניה בענף בתוך , לאחר שחברת של הודיעה על מיזוג עם BG בעסקת ענק בשווי 70 מיליארד דולר.

 | חדשות האנרגיה |

רוזטה היא חברת אנרגיה חדשה שהוקמה לפני 10 שנים. היא  פועלת בטקסס בתחום הפקת נפט וגז מפצלים והנכס העיקרי שלה הוא תגליות מוכחות בהיקף משוער של 282 מיליון חביות נפט. טכנולוגיות הפצלים הכניסה לשוק האנרגיה מספר רב של חברות חדשות שפעילותן גרמה לזינוק בתפוקת הנפט בארצות הברית ורבות מהן נקלעו למצוקה נוכח מפולת מחירי הנפט.

בארצות הברית מעריכים שעסקה זו היא סנונית ראשונה בסדרת עסקות שבמסגרתן ירכשו חברות אנרגיה גדולות חברות פצלים בעלות אזורי זיכיון מבטיחים ומינוף פיננסי גבוה. חברות האנרגיה הרוכשות רואות במצב שנוצר בענף הזדמנות טובה לרכוש זכיונות טובים במחירים נמוכים. על פי ההערכות יתגבר קצב העסקות כאשר יתייצבו מחירי הנפט ויתבררו שיעורי הרווחיות של חברות הפצלים, שעלויות ההפקה שלהן גבוהות יחסית.

הצעת המחיר שנקבה נובל גבוה ב-38% ממחיר המניה  רוזטה ערב העסקה. בעקבות ההודעה צנחה מניית נובל אנרג'י ב-6% בעוד שמניית רוזטה זינקה ב-27%.

נובל נחשבת לחברה ותיקה אך קטנה יחסית בענף האנרגיה אולם היא מנהלת מדיניות צמיחה אגרסיבית. מרכז פעילותה הוא בארצות הברית באזור טקסס ובמפרץ מקסיקו, אולם יש לה פעילות חיפושים והפקה ימיים, מלבד בים התיכון, גם במערב אפריקה. החברה פעילה גם בחיפושי נפט וגז ליד איי פוקלנד מול חופי ארגנטינה ובוחנת השתתפות במכרז לזכיונות בים השחור, מול חופי בולגריה.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy