פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
גולדמן זקס: מחירי הנפט יירדו
12/05/2015 18:02

עליית מחירי הנפט הגיעה מוקדם מידי והמחירים צפויים לחזור ולרדת. כל מעריכים כלכלני בנק ההשקעות הבינלאומי "גולדמן זקס" בסקירתם. הסקירה צוטטה בהרחבה בעיתונות האנרגיה הבינלאומית אולם היא תואמת את עמדתם הקבועה של כלכלני הבנק, על פיה עודף ההיצע בשוק צפוי להמשך עוד לפחות עד סוף השנה.

 | חדשות האנרגיה |

להערכות אלה שותפים גם כלכלני אופק, שהעריכו בסוף השבוע שעבר שמחירי הנפט לא יחזרו הזמן הקרוב לרמה בה היה באמצע השנה שעברה. 

לדברי הכלכלנים ימשיכו עודפי הנפט ללחוץ על המחירים כלפי מטה, בעוד שהירידה המתמשכת בפעילויות הקידוח, המתבטאת בירידה במספר המגדלים, אינה חריפה מספיק כדי להשפיע על השוק הזמן הקרוב.

מחירי הנפט עלו בכ-34% מאז הגיעו לשפל בחודש מארס האחרון אולם דווקא התאוששות זו מנעה ירידה בהיקפי התפוקה ומנעה הידלדלות בעודפי ההיצע. מול המאגרים המלאים ממשיכה סעודיה, יצואנית הנפט הגדולה באופק לשמור על קצב תפוקה מרבי של 10.3 מיליון חביות ביום, תעשיית הנפט העירקית מתאוששת ובמחצית השניה של השנה עשויה אירן לחזור להפקה ויצוא סדירים, אם יושג הסדר בשיחות לוזאן. בגולדמן זקס מעריכים שרק ב-2016 עשויים עודפי ההיצע לרדת בהדרגה.

בשוקי הנפט נרשמו היום ירידות קלות, במקביל למגמת ירידות בכל שוקי הסחורות והמניות. חבית ברנט מהים הצפוני נסחרת ב-64.91 וחבית אמריקאית WTI נסחרת ב-59.25 דולר.   


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy