פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
רווחיות של 40% לנתגז
14/05/2015 17:06

החברה הממשלתית נתיבי הגז הטבעי לישראל ("נתגז") פרסמה באיחור את דוחותיה הכספיים לשנת 2014, לאחר שרשות החברות הצליחה למנות לה דירקטורים חדשים. החברה התנהלה עד לאחרונה תחת פיקוחו של דירקטור אחד, בעוד שלאישור הדוחות נדרשים לפחות שלושה דירקטורים.

 | חדשות האנרגיה |

 בחודש שעבר מונו לחברה שלושה דירקטורים נוספים והדבר אפשר את אישור הדו"חות. לשלושת הרבעונים הראשונים של 2014 ואצת הדו"חות לשנה כולה. בחברה אומרים שבקרוב יאושרו גם הדו"חות לרבעון הראשון של השנה, ובכך תיישר נתגז קו עם דרישות הרשות לניירות ערך לגבי חברות ציבוריות.

 מהדו"חות פורסמו עולה שהחברה עברה לרווח שנתי של 28.5 מיליון שקל, לעומת הפסד של 19.6 מיליון שקל בשנת 2013.

המעבר לרווח התאפשר עם השלמת הפיתוח של חלק מהקווים המתוכננים והזרמת הגז משותפות תמר לצרכנים. הכנסות החברה עלו ב-2014 ב-50 מיליון שקל לעומת השנה הקודמת והסתכמו ב-450 מיליון שקל. הרווח התפעולי צמח ב-27% והסתכם ב-180 מיליון שקל.

שיעור הרווח התפעולי מההכנסות של החברה מסתכם ב-40% - שיעור המאפיין חברות שאינן פועלות בתנאי תחרות.

נתגז הוקמה בשנת 2003 לצורך הולכת גז טבעי מיבוא ומהמאגרים שהתכלו בישראל לצרכנים בישראל. הלקוח הראשון והעיקרי של החברה הוא חברת החשמל, שחתמה עם נתגז על חוזה ל-15 שנים. במסגרת החוזה תספק החברה גז ל-8 תחנות כוח של חברת החשמל. בנוסף מספקת נתגז לתחנות כוח פרטיות ומפעלי תעשיה.   

למרות היותה של נתגז מונופול נכללת החברה ברשימת החברות הממשלתיות המיועדות להפרטה, לפחות בדרך של הנפקה ציבורית. החברה אינה נחשבת למונופול טבעי ובמסגרת הסכם שחתמה עם המדינה יכולה הממשלה להתיר לגורמים נוספים להתחרות בה אולם אסור לה להעניק להם תנאים שיתנו למתחרים החדשים עדיפות על החברה הממשלתית. סעיף זה בהסכם מקטין את הסיכוי לתחרות עתידית בנתגז, שכבר חתמה על חוזים ארוכי טווח עם הלקוחות העיקריים בענף.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy