פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
הושלמה מכירת אלון USA
17/05/2015 09:16

קבוצת אלון השלימה את מכירת מלוא אחזקותיה באלון USA לדלק US , בעיסקה שהיקפה, כולל מימושי המניות בשבועות האחרונים ליותר מ-2.5 מיליארד שקלים.

 | חדשות האנרגיה |

העיסקה היתה המהלך הראשון בשורת צעדים שמתכננת קבוצת אלון במאמץ לחזק את איתנותה הפיננסית ולייעל את הקבוצה הסובלת ממצב פיננסי רעוע. חובותיה של החברה מתקרבים ל-3 מיליארד שקלים, מתוכם 2.2 מיליארד שקל לבעלי איגרות חוב והיתר לבנקים ובראשם בנק הפועלים.

בשלב הסופי של העסקה, שהושג בסוף השבוע, תעביר קבוצת אלון לחברת דלק US, חבילה המהווה  48% ממניותיה באלון USA,מלוא אחזקותיה בחברה. בתמורה,  תקבל קבוצת אלון מדלק US מיידית 200 מיליון דולר במזומן לקופתה, 9% ממניות דלק US ואג"ח כנגד הלוואת מוכר בהיקף של 145 מיליון דולר עד 2021 ובריבית של 5.5%.  כאמור, יחד עם מימושי המניות שביצעה קבוצת אלון בעת האחרונה, מגיע ההיקף הכולל של העיסקה ליותר מ-2.5 מיליארד שקל.

אביגדור קפלן, מנכ"ל קבוצת אלון, מסר כי: "העסקה מחזקת את המבנה הפיננסי של הקבוצה, מהווה פוטנציאל להשאת ערך עתידי, ומסייעת למימוש מתווה ההתחייבויות החדש עליו סיכמנו לאחרונה עם הגופים המוסדיים".

בשבוע האחרון נפוצו ידיעות על פיהן עשויה הקבוצה למכור את אחד מנכסיה העיקריים, רשת מגה. המועמד העיקרי לרכישה הוא איש העסקים יעקב גלברד, המגובה על ידי קרן ההשקעות האמריקאית בלקסטון. עם זאת מעריכים בשוק ההון שאם תצא עסקת מכירה לפועל, היא תתמקד בחלק מהסניפים, ולא ברכישת החברה כולה. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy