פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
מתעכבת הקמת מתקן גיזוז שני במצרים
17/05/2015 09:22

מצריים נכשלה במכרז להקמת מתקן צף שני לאחסנת גז נוזלי (FSRU). המתקן אמור לאפשר להרחיב את יבוא הגז הנוזלי לסייע בפתרון מצוקת גז הטבעי במצרים, הנסמכת על יגז בייצור של כ-67% מתפוקת החשמל שלה.

 | חדשות האנרגיה |

 מצריים רכשה כבר מתקן ראשון לגז נוזלי מחברה נורווגית. והוא אמור לפעול בקרוב. המתקן מסוגל לאחסן 150 אלף מ"ק גז נוזלי ולגזז (להפוך נוזל לגז) 15.6 מיליון מ"ק ביום. 

 המכרז למתקן שני פורסם על ידי החברה המצרית הלאומית לגז נוזלי. המתקן אמור אבל בתחילת השבוע שעבר נסגר המכרז מבלי שהתקבלו הצעות. המכרז המצרי, שהחל עוד לפני חמש שנים עורר בתחילת דרכו עניין מצד מספר חברות בינלאומיות, אולם תהפוכות המשטר במדינה, וטעויות קשות במדיניות האנרגיה, יצרו מצב של חוסר ודאות שהרתיעו ככל הנראה את המציעים הפוטנציאליים. המצרים גם טרם איתרו מקום שבו יוצב מתקן האחסנה ועובדה זו עוררה חששות לגבי לוח הזמנים של בניית המתקן. למצריים יש מתקן אחסנה בעיר הנמל עין סחונה אולם המצרים אומרים שלא ניתן להקים במקום מתקן נוסף. לבניית האתר נדרש נמל גדול מספיק ובפנוי כדי להציב בו את המתקן שהוא למעשה כלי שיט גדול, וכמו כן נדרשים חיבורי תשתית להזרמת הגז מאתרי ההפקה או ממקורות היבוא והולכתו הלאה. האתר הנבחן כעת להקמת המתקן הוא נמל אל אדביה, הסמוך לפתח תעלת סואץ.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy