פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
סורוס משקיע בנובל
17/05/2015 10:33

קרנות בשליטת איש העסקים ג'ורג' סורוס השקיעו 118 מיליון דולר בחברת נובל. כך עולה מדיווח של הקרנות לרשות האמריקאית לניירות ערך. הקרנות השקיעו 81 מיליון דולר נוספים בחברת האנרגיה "קליפורניה ריסורסס גרופ" העוסקת בחיפושי נפט וגז בקליפורניה.

 | חדשות האנרגיה |

 קליפורניה ריסורסס גרום היא פיצול (ספין אוף) של ענקית הנפט אוקסידנטל. לחברה תפוקה שוות ערך של כ 160 אלף חביות ביום. היא מעסיקה כ-5000 כעובדים, מגבילה את מדיניות החיפושים שלה לקליפורניה בלבד ומצהירה על מדיניות של צמיחה מהירה, שיעורי רווח גדולים ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות. 

החברה דיווחה על הכנסות של 4.173 מיליארד דולר ב-2014, והפסד, הנובע מהוצאות הקשורות בפיצור מאוקסידנטל, בסך 1.4 מיליארד דולר. בניכוי ההוצאות המיוחדות היה הרווח הבסיסי של החברה כ-650 מיליון דולר. 

היקף ההשקעות החדשות של סורוס באנרגיה אינו גדול יחסית אך הוא מהווה הבעת אמון בענף שעבר תהפוכות בשנה האחרונה. סורוס בחר בחברות אנרגיה לא גדולות ובעלות פוטנציאל צמיחה גבוה. נובל אנרג'י נחשבת לחברה קטנה עד בינונית בענף אך בעלת פוטנציאל צמיחה גבוה בזכות התגליות שטרם מומשו בים בתיכון, רישיונות ותכניות חיפושים באתרים מבטיחים נוספים בארצות הברית, בים השחוק וליד איי פוקלנד.

במסגרת הדיווח של קרנות סורוס נמסר גם על מכירת כל האחזקות בחברת התרופות הישראלית טבע. לקרנות היתה בטבע החזקת מיעוט משמעותית בסך 280 מיליון דולר והמכירה מתפרשת כהבעת חוסר אמון ביכולתה של טבע לממש מדיניות צמיחה באמצעות המשך מיזוגים ורכישות. טבע מנהלת מגעים לרכישת המתחרה מיילן. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy