פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
שטייניץ: יש לאזן בין צרכי המדינה לפיתוח הגז
18/05/2015 09:03

שר התשתיות, האנרגיה והמים יובל שטייניץ נכנס אתמול לתפקידו והכריז על כוונתו לשמור על האיזון בין טובת המדינה והצורך לממן את פיתוח שדות הגז.

 | חדשות האנרגיה |

אני מקווה שתקופתי במשרד תתאפיין בתגליות גז טבעי ונפט נוספות, לטובת מדינת ישראל ולטובת כלכלתה וכן בחיבור לגז טבעי והבטחה של הזרמת הגז בכל רחבי הארץ", אמר שטייניץ "יש לנו מחויבות כלכלית ומוסרית לדאוג שהגז הטבעי יגיע לצרכנים. כמי שהקים את ועדת ששינסקי, אני רוצה לראות את הכספים הגדולים מגיעים. אם הגז הטבעי לא יגיע לארץ - גם הכספים שאמורים להגיע בזכות חוק ששינסקי לא יגיעו לאוצר המדינה, לקרן ההון שהקמנו וכמובן, לטובת אזרחי המדינה".

"יש בנושא הזה המון נקודות מבט, המון אינטרסים והמון קבוצות. אני שואף לעשות את הדבר הנכון למען האזרחים. אנחנו כאן כדי לעודד ולפתח את השוק. לשמור על האיזון בין טובת המדינה ואזרחיה לבין השקעה של החברות בחיפוש ובפיתוח שדות הגז הטבעי", ציין שטייניץ. "אני מגיע עם האנרגיות הנדרשות לביצוע התפקיד, נתרגם את כל זה להחלטות ולעשייה כבר בחודשים הקרובים. זהו אחד המשרדים הכלכליים והאסטרטגים ביותר במדינה ואנחנו כאן כדי למצות ולעשות זאת בצורה הטובה ביותר".

השר היוצא סילבן שלום המליץ למחליפו לפעול לפיתוח מאגר לווייתן ולהנחת צינור גז נוסף: "אל תיתן לאוצר לעצור אותך,  יש עוד 10% שניתן להוזיל את המים בנוסף ל-15% שכבר הצלחנו להוריד במאמצים גדולים." אמר שלום   אני מציע לך להמשיך באותו הכיוון: כשמוזילים מים חשמל מוזילים את כל המוצרים במשק. וזה יוביל לצמיחה של המשק.  לא פשוט להכניס חברות גדולות למשק הגז הטבעי בישראל, והניסיונות שעשינו עד כה לא הצליחו, אני מאמין שאם מחויבים לצרכן, אפשר לקדם את התחרות בכל התחומים שהמשרד עוסק בהם. התחרות חשובה אבל לא פחות חשוב להביא את הגז עצמו למדינה. המטרה המרכזית שצריכה להיות לנגד עיניך היא הנחת צינור גז טבעי נוסף בכדי להביא את הגז הטבעי לכל עם ישראל ולהמשיך בפיתוח מאגר לוויתן".


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy