פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
רווח 52 מיליון שקל לחח"י
26/05/2015 11:08

חברת החשמל סיימה את הרבעון הראשון של השנה ברווח קטן יחסית של 52 מיליון שקל לעומת הפסד של 156 מיליון שקל ברבעון המרביל אשתקד. כך עולה מדוחות שפירסמה היום החברה.

| חדשות האנרגיה |

 הכנסות החברה ירדו ל-5.7 מיליארד שקל לעומת 6.4 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר כתוצאה מירידת תעריפי החשמל שירדו ב-11.8% השיפור ברווחיות נגרם בעיקר כתוצאה מחידוש השימוש בגז שהחליף את הסולר היקר, וכן מגורמים חשבונאיים. במהלך השנה שעברה החלה החברה בהליכי התייעלות שעוכבו בשל התנגדות וועד העובדים.

קיטון תעריפי החשמל הביא גם לירידה בתזרים המזומנים מפעילות שותפת. ברבעון הראשון של השנה הסתכם התזרים ב-1.9 מיליארד שקל לעומת 2.3 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הוצאות המימון של החברה הסתכמו ברבעון הראשון של 2015 ב-572 מיליון שקלים לעומת הוצאות של 778 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. החוב הפיננסי נטו (בניכוי אשראי ללקוחות ופקדונות) הסתכם  ב-46.5 מיליארד שקל לעומת חוב של 46.8 מיליארד שקל.

החברה החלה בהליכים לגיוס הון בהיקף של כ-3 מיליארד שקלים באמצעות הנפקת שלוש סדרות של איגרות חוב. איגרות החוב יונפקו למוסדיים בישראל ולראשונה מזה 13 שנים לא תעניק המדינה ערבות לחוב.

יו"ר החברה יפתח רון טל קרא לממשלה לחדש את המאמצים לביצוע הרפורמה שנועדה לייעל את פעילות החברה: "הגיעה העת להרתמות הממשלה החדשה למימוש הרפורמה החיונית כל כך למשק החשמל, לצד צעדי ההתייעלות הנדרשים בהם החלה החברה במחצית השניה של 2014" אמר רון טל.

מנכ"ל החברה בפועל יצחק מנדלמן אמר שהנתונים משקפים ניהול שמרני ואחראי. בימים הקרובים אמור שר האנרגיה החדש, יובל שטייניץ לדון במהלכי הרפורמה. בין היתר אמורים שר האנרגיה, שר האוצר וראש הממשלה לאשר את מינויו של עופר בלוך שנבחר למנכ"ל הבא של חברת החשמל.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy