פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
טילרסון: יש כמויות גדולות של גז באירופה
03/06/2015 12:32

מנכ"ל חברת הנפט אקסון טוען שאירופה צריכה להתיר הפקת גז בשיטת "פראקשן" (ריסוק סלע האם באמצעו לחץ הדראולי) על מנת להגברי את הפקת הגז ביבשת.

 | חדשות האנרגיה |

 המנכ"ל, רקס טילרסון, טען בוועידת של תעשיית הגז בפאריס שאירופה צריכה לקחת דוגמה מארצות הברית שהגדיל את תפוקת הגז ואת השימוש בגז וכתוצאה מכך הפחיתה במידה ניכרת את פליטת גזי החממה. טילרסון טען ש"באדמת אירופה יש כמות משמעותית של גז, בנוסף למאגרים שכבר התגלו" אולם חברות אמריקאיות מתקשות לגבל רישיון לחיפושי גז, על רק התנגדויות של גורמים שונים ובעיות ביטחון. מאמצים לחיפושי גז באוקראינה הופסקו בשל המתיחות והעימות בין אוקראינה ורוסיה. בפולין נכשל ניסיון של חברות אמריקאיות לגלות גז בכמויות מסחריות. צריכת הגז של אירופה תלויה היום בעיקר ביבוא גז מרוסיה. התלות הזו היא מקור למתיחות פוליטית וגם האמריקאים מוטרדים ממנה.

. במערב אירופה סובלים מחפשי הגז מיחס אמביוולנטי. אחת הסיבות לחשדנות כלפי שיטת ההפקה היא חשש לרעידות אדמה. לאחרונה נאלצה הולנד לצמצם את הפקת הגז שלה בעקבות טענות שההפקה באזור כרונינגן גרמה לסדרת רעידות אדמה של גרמו אמנם לנפגעים אך הסבו נזק לרכוש, בעיקר על ידי יצירת סדקים בבתים. בימים אלה נחקרות טענות שהפקת גז גורמת גם לריבוי רעידות אדמה באזורים מסויימים באטלנטה ובטקסס. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy