פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
אופק: צפוי גידול בביקוש לנפט
05/06/2015 10:40

פגישת שרי הנפט של מדינות אופ"ק צפויה להיפתח היום בוינה. בפגישה לא צפויות להתקבל החלטות על שינוי במדיניות הנפט שמובילה החברה המרכזית בארגון, מזכיר אופ"ק עבדאללה אל באדרי העריך שהפגישה לא תתארך מעבר למתוכנן, שכן העמדות של חברות הארגון ברורות. לכינוס הרשמי קדמו מספר פגישות הכנה.

 | חדשות האנרגיה |

בין היתר נפגשו שרי הנפט של ארבע מדינות המפרץ ביום רביעי ותיאמו עמדות. בסיומה אמר אחד המשתתפים לכתב רויטרס שהמדינות הסכימו לשמור על תקרת תפוקה, משמעות ההסכמה הזו מוגבלת, שכן על פי ההערכות ממצות מדינות המפרץ, ובראשון ערב הסעודית, את יכולת התפוקה שלהן כבר כעת. 

אל באדרי הכחיש שהחלטות אופק מכוונות כנגד "מדינות ומפיקי נפט שאינם חברי הארגון" (הכוונה היא בעיקר לארצות הברית וחברות המפיקות נפט מפצלים) "אין בכך אמת, אנחנו מקבלים בברכה את כל מפיקי הנפט" אמר אל באדרי לעיתונאים ביום רביעי. 

ערב הסעודית: מדינות אופק לא יצמצמו את התפוקה בניסיון לגרום לעליית מחירים. סעודיה, ששברה ברבעון הראשון של השנה שיאי תפוקה, מנהלת מדיניות אגרסיבית של נתח שוק, במטרה להקשות על מפיקי הנפט החדשים בארצות הברית, שעלויות ההפקה שלהם גבוהות יחסית. עם זאת לא גרמה מדיניות זו עד כה לצמצום משמעותי בתפוקת הנפט האמריקאי והמלאים הגדולים גורמים לשמירת המחירים הנמוכים יחסית של הנפט. ההערכות לגבי רוח הדיונים בפגישה גרמו אתמול לירידות של כ-3%  במחירי הנפט . חבית WTI נסחרה ב-59.6 דולר וחבית ברנט ירדה למחיר 63.8 דולר. השרים המשתתפים בכנס הביעו הערכות שונות לגבי מחירי הנפט הצפויים אולם כולם דיברו על הצורך ביציבות המחירים ושמירה על בטחון האספקה. שר הנפט של אנגולה בוטליו דה וסקונסלוש העריך שמחיר הנפט עשוי להגיע עד ל-80 דולר.   

שר הנפט הקטארי מוחמד אל סעאדה אמר לכתבים שלהערכתו יש גידול בביקוש לנפט והדבר יבוא לידי ביטוי במחצית השניה של השנה, ושוק הנפט יהיה מאוזן יותר.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy