פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
התקדמות בפיתוח מאגר אפרודיטה
07/06/2015 16:05

שותפות נובל, דלק ואבנר הודיעה כי תגלית "אפרודיטה" בקפריסין היא מסחרית ובכוונה להגיש בקרוב לשלטונות האי תכנית לפיתוח המאגר. המאגר מצוי ברובו במים הכלכליים של קפריסין וקצהו הוא חלק ממאגר "ישי" . על פי ההערכות תושלם תכנית הפיתוח בתוך חמש שנים ובשנת 2020 ניתן יהיה כבר לספק גז מהמאגר.

 | חדשות האנרגיה |

בשטח "אפרודיטה" התגלו מאגרי גז הנאמדים בכ-15 עד 80 מיליארד רגל מעוקב (BCF). במסגרת תכניות הפיתוח מבקשות השותפות להקים מתקן הפקה צף בעלות הנאמדת בכ-3.5 עד 4.5 מיליארד דולר. השותפות בוחנות אפשרות לרכישת המתקן, שעלותו היא עיקר ההוצאה על הפיתוח, או חכירת מתקן קיים. היעד העיקרי לשיווק הגז צפוי להיות מצרים, והשותפות עוסקת כבר בתכנון צינור גז בין המאגר למצרים, למקרה שייחתם חוזה אספקה.

נובל אבנר ודלק שותפות גם במגרי "תמר" ו"לווייתן" והן שוקלות אפשרו8יות לשילוב בין פיתוח המאגרים הישראלים לפיתוח מאגר אפרודיטה. כך למשל ניתן יהיה להקים מתקן הנזלת גז ( LNG) המשותף לכל המאגרים. מאידך עשוי מאגר אפרודיטה להוות איום על פיתוח מאגרי הגז הישראלים, ויתכן שהמצרים יעדיפו  רכישת גז מקפריסין על פני הסכם ליבוא גז מישראל. אפשרות זו תעיב על האפשרות לממן את פיתוח שדה לווייתן. כדאיות הפיתוח של שדה לווייתן אינה ברורה עדיין והיא תלויה במידה רבה בתנאי היצוא מישראל ומחירי הגז שייקבעו לצרכנים ישראלים.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy