פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
רווח תפעולי לדורעד
09/06/2015 16:33

חברת ההשקעות אלומיי קפיטל מדווחת על נתונים מתוך דו"חות הרבעון הראשון של השנה של תחנת הכוח הפרטית דורעד, בה שותפה אלומיי בשעור 9.2%. על פי הנתונים הסתכמו הכנסות דורעד ב-680 מיליון שקל והרווח התפעולי הסתכם ברבעון ב-90 מיליון שקל.

 | חדשות האנרגיה |

החברה לא דיווחה על שורת הרווח או ההפסד הנקי, המשופע מהוצאות המימון שהן המרכיב העיקרי בהוצאות התחנה. התחנה החלה לפעול במאי בשנה שעברה. הדו"חות של החברה משופעים מעונתיות הביקוש לחשמל. תקופת הרבעון כוללת את החודשים ינואר-פברואר הנחשבים לחודשים בהם הביקוש גבוה יחסית, ואת חודש מרץ שבו יורד הביקוש. הרבעון החזק ביותר בענף הוא הרבעון השני, הכולל את חודשי הקיץ החמים ביותר.

רני פרידריך, מנכ"ל אלומיי קפיטל, אמר: "דוראד מציגה תוצאות טובות ורווחיות ברבעון הנוכחי, בהתאם לציפיות. עקב שביעות רצוננו מביצועי התחנה, מימשנו לאחרונה אופציה להגדלת האחזקה בשרשור בדורעד לכ-9.2%. לחברה אופציה נוספת להגדלת האחזקה בשרשור לכ-9.4%, בעוד כשנה. לרשות החברה עמדו נכון לסוף הרבעון הראשון מזומנים, שווי מזומנים, פיקדונות ובטוחות סחירות בהיקף של כ-88 מיליון ש"ח לצרוך ביצוע השקעותיה בתחומי האנרגיה השונים ומיועדים בין היתר להמשך פיתוח פרויקט האגירה השאובה בצוק מנרה ולבחינת השקעות בתחומי האנרגיה השונים. כמו כן, דווחה החברה לאחרונה על אישור תכנית רכישת מניות בהיקף של עד 3 מיליון דולר".

אלומיי קפיטל (Ellomay Capital), שבשליטת שלמה נחמה, ושותפות קניר שבשליטת חמי רפאל ורן פרידריך, נסחרת בבורסת ה-NYSE MKT  בארה"ב ובבורסה לניירות ערך בתל אביב. החברה משקיעה במיזמים שונים בתחומי האנרגיה והתשתיות בארץ ובחו"ל. לחברה השקעות ב- 16 תחנות פוטו-וולטאיות בהספק כולל של כ- 30 מגה-וואט באירופה, המחוברות כולן לרשת החשמל ומניבות הכנסות ממכירת חשמל.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy