פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
נתניהו: "לא אכנע ללחצים פופוליסטיים"
10/06/2015 12:34

"קיבלנו מתנה אדירה מהטבע, צריך להוציא את הגז מהים ולהביאו למשק הישראלי. אני לא מתכוון להיכנע ללחצים פופוליסטיים, יש להוצאת הגז משמעויות אדירות, מדיניות, ביטחוניות, כלכליות, עם חשיבות עצומה לעתידה של מדינת ישראל" כך אמר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו בהופעה בפורום כנס קיסריה.

 | חדשות האנרגיה |

נתניהו אמר כי יציג בימים הקרובים על מתווה ההסדר בענף הגז, מתווה שיאזן לדבריו ב במתווה הזה גם אזרחי ישראל מרוויחים וגם המשקיעים הפרטיים מרוויחים. החלופה היא ששני הצדדים יפסידו, והגז יישאר מתחת לקרקעית הים – זה קרה בכמה וכמה מדינות, הם התווכחו על המודל המושלם ובסוף לא היה שום דבר, ואני לא מסכים שזה יקרה במדינת ישראל. הצורך להעניק לבעלי התגליות תמריץ להפיק את הגז ובין האינטרס הצרכני ליהנות מהתגליות. "במתווה הזה גם אזרחי ישראל מרוויחים וגם המשקיעים הפרטיים מרוויחים. החלופה היא ששני הצדדים יפסידו, והגז יישאר מתחת לקרקעית הים – זה קרה בכמה וכמה מדינות, הם התווכחו על המודל המושלם ובסוף לא היה שום דבר, ואני לא אסכים שזה יקרה במדינת ישראל" אמר נתניהו.

מעל פי ההערכות לא צפויה הממשלה לקבל החלטה על מחיר מירבי לגז הטבעי, למרות הכרזת הרשות ההגבלים העסקיים על שותפות תמר כמונופול בתחום הגז הטבעי. עם זאת ייתכן שיוטלו מגבלות זמניות על מחירי הכז, עד להשלמת המתווה, הכולל מכירת המאגרים הקטנים תנין וכריש ומכירת חלקה של דלק במאגר תמר. המתווה המוצע יוצג לשימוע שבו יעלו השגות על ההצעה ובהן דרישות לקביעת מחיר מירבי נוכח מבנה הבעלות על המאגרים. המתווה מעורר התנגדות בקרב ארגונים אזרחיים ובאופוזיציה, ולא מן הנמנע שהמדינה תיאלץ להגן עליו גם בבג"צ.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy