פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
בקשה לתביעה ייצוגית על זיהום במפרץ חיפה
10/06/2015 12:57

ארבעה תושבים ממפרץ חיפה הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לתביעה ייצוגית נגד 11 חברות הגורמות לטענתם לזיהום באזור. עם החברות הגדולות הנזכרות בבקשה נמנות כימיקלים לישראל, כרמל אוליפינים, בתי הזיקוק, מפעל המלט נשר, חיפה כימיקלים, פז כימיקלים וסונול.

 | חדשות האנרגיה |

 סך הפיצוי שדורשים התושבים על הנזקים הוא 14 מיליארד שקלים.  המבקשים טוענים שהם מייצגים 540 אלף תושבים המתגוררים או התגוררו במפרץ במהלך 10 השנים האחרונות. בבקשתם הם טוענים כי הם סובלים מריחות רעים העולים מהמפעלים באזור. אחת התובעים אומרת כי היא נאלצה לעבור מביתה בשכונת נווה שאנן בחיפה לשכונת רמת אשכול שבה הזיהום קטן יותר. 

התביעה מסתמכת בין השאר על דו"ח ארגון הבריאות העולמי שקבע שישראל נמצאת במקום ה-12 במדינת המדינות המזהמות בעולם ודו"ח של משרד הבריאות הטוען כי קיים קשר סיבתי בין הזיהום באזור המפרץ לרמת התחלואה בסרטן באזור.

מגישי הבקשה דורשים פיצוי של 28,000 שקל לכל אחד מהנפגעים. כמו כן הם מבקשים כי החברות הנתבעות יקימו קרן בהיקף מיליארד שקל לפיקוח על המפעלים המזהמים לטענתם.

החברות נדרשות גם לדווח על שיעור פליטת חומרים מזהמי אוויר ממפעליהן, על צווים שהוצאו נגדן בעניין זיהום אוויר ותלונות שקיבלו בנושא.

חלק מהחברות, שהן ציבוריות, דיווחו הבוקר לבורסה על היוודע גבר הגשת הבקשה אך מסרו שפירטי הבקשה לא התבלו אצלן ולכן הן אינן יכולות להגיב על הבקשה.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy