פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
בלוך מונה למנכ"ל חברת החשמל
10/06/2015 21:02

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, ד"ר יובל שטייניץ, חתם היום על כתב מינויו של עופר בלוך לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל.

 | חדשות האנרגיה |

במעמד החתימה על כתב מינוי של מנכ"ל חברת החשמל הנכנס, עופר בלוך, השתתפו גם מנהל מינהל החשמל במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, ד"ר יהודה ניב, יו"ר חברת החשמל, אלוף במיל', יפתח רון-טל, מנכ"ל החברה בפועל, יצחק בלמס, סמנכ"ל רגולציה, קשרי ממשל ותקשורת בחברת החשמל, אורן הלמן, והיועצת המשפטית של החברה, עו"ד יעל נבו.

בתהליך שהסתיים לפני כשלושה חודשים, אימץ דירקטוריון חברת החשמל את המלצת ועדת האיתור, ואישר פה אחד את בחירתו של עופר בלוך כמועמד הראוי ביותר לתפקיד המנהל הכללי של חברת החשמל. הדירקטוריון מצא בבלוך את הניסיון והמנהיגות הנדרשים להוביל את החברה בעת הזאת.

שר האנרגיה הקודם, סילבן שלום, עיכב את חתימתו על המינוי בנימוקים שונים, בין היתר נוכח הבחירות והתחלפות הממשלה.  

השר שטייניץ הודה במעמד החתימה ליצחק בלמס, ששימש כמנכ"ל החברה בפועל בשבועות האחרונים.

עופר בלוך בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, הינו בעל ניסיון עסקי עשיר ומגוון בחברות גדולות במשק. שימש כמנכ"ל "נייר חדרה", כמנכ"ל "נטפים", כמנכ"ל תשלובת החלב של "תנובה" וכן מנכ"ל די.בי.אס שירותי לווין בע"מ – YES,  והיה דירקטור במספר חברות.

שטייניץ בירך את בלוך, ואמר, כי ניצבים בפניו אתגרים משמעותיים לקידומה של חברת החשמל, בהם קידום מהיר של הרפורמה המבנית בחברה ותהליכי התייעלות, חיזוק משק החשמל בישראל תוך עידוד פתיחתן של תחנות כוח פרטיות, וכן ייצובה הכלכלי של החברה.

יו"ר חברת החשמל רון טל הודה לשר שטייניץ על האמון ואופן קבלת ההחלטה, ואמר, כי זה המינוי המתאים והנכון ביותר, וכי הוא בטוח ביכולותיו של בלוך להוביל את החברה.

המנכ"ל בלוך אמר: "אני נכנס לתפקיד עם אתגרים רבים בתקופה משמעותית. אני מודה לשר ולדירקטוריון על האמון".

האתגר העיקרי של בלוך יהיה להשלים את הרפורמה המתוכננת בחברת החשמל. הרפורמה כוללת תכנית פרישה ופיטורים בהיקף של כ-2000 עובדים, וצמצום מעורבות העובדים בהתנהלות החברה. חברת החשמל ידועה בכך שוועד העובדים החזק שלה מכתיב או מסוגל לטרפד כל החלטה ניהולית חשובה, והדבר מגביל מאד את חופש פעולתה של ההנהלה. הרפורמה כוללת בין היתר גם הפרטה חלקית של החברה באמצעות הנפקת מניותיה בבורסה.

מבחינה פיננסית מקבל רון טל חברה במצב טוב יחסית לעבר, שכן חידוש אספקת הגז איפשר לחברת החשמל לשוב לרווחיות ולגייס הון ללא מעוברות הממשלה. מאידך מתמודדת החברה עם אתגרים כלכליים חדשים כמו צריכת חשמל נמוכה מהצפי וכניסתם של מתחרים חדשים המאיימים על ניצולת תחנות הכוח של החברה ורמת הרווחיות שלה. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy