פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
ירידה במלאי הנפט
11/06/2015 12:46

ירידה גדולה מהצפוי במלאי הנפט בארצות הברית שלחה את מחיר הנפט לעליות וכן גם את מניות הנפט הנסחרות בוול סטריט. נתונים שפורסמו על ידי המנהל האמריקאי לאנרגיה עולה שהמלאים צנחו ב-6.8 מיליון חביות, פי 4 מהצפי המוקדם.

 | חדשות האנרגיה |

אנליסטים חזו ירידה משמעותית במלאים עקב תנודות שוק עונתיות והגברת הפעילות בבתי הזיקוק, אולם עוצמת הירידה היתה גדולה מממוצע התחזיות כפי שהשתקפו מסקר אנליסטים שערכה סוכנות רויטרס.

בעקבות פרסום הנתונים עלה מחירה של חבית נפט אמריקאית WTI מעל 61 דולר והיא נסחרת הבוקר במחיר 61.43 דולר. חבית נפט הים הצפוני נסחרת ב-65.7 דולר לאחר עליה של 1.2% . למרות עליות השערים מעריכים אנליסטים בשוק שלאר מדובר בהמשך המגמה והמחירים אינם צפויים לעלות בשיעור ניכר, נוכח העודפים הקיימים עדיין בשוק והחלטת אופק שלא להגביל את התפוקה. במקביל התחדשו שיחות הגרעין בלוזאן והצדדים אמורים לקבל עד סוף החודש החלטה לגבי הסנקציות על אירן. העצבנות בשוק צפויה להמשך לפחות עד להודעה על סיום השיחות וההסכמים שיושגו

סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) פירסמה בסוף השבוע שעבר העכרה חדשה לגבי עתיד הענף. על פי ההערכה החדשה צפוי ביקוש גדול מהצפוי לנפט, בין היתר כתוצאה ממחירי הנפט הנמוכים. הביקוש העולמי צפוי לגדול במחצית השניה של השנה ב-1.2 מיליון חביות ליום, לאחר שצמח ב-1.6 מיליון חביות ליום במחצית הראשונה של השנה. עם זאת צופה הסוכנות כי עודפי ההיצע לא בהכרח ייעלמו, נוכח הגידול בתפוקה. על פי ההערכות יגדל השנה הייצור של מדינות שאינן חברות אופ"ק במיליון חביות. אופ"ק עצמו העלה את התפוקה במאי והגיע תפוקת שיא מאז 2012 – 30.33 מיליון חביות ביום.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy