פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
אנלייט רכשה את מיזם טורבינות הרוח בגליל
15/06/2015 21:58

אנלייט רכשה מאנרג'יקס את פרוייקט הפקת אנרגיה מרוח שליד הכפרים כסרא וינוח בגליל תמורת 4 מיליון שקל. העסקה בוצעה בעקבות הליך גישור שנערך בין אנרג'יקס לקבוצת גרינגו שיזמה את הפרוייקט ומשתפת פעולה עם אנלייט שמימנה את העסקה.

 | חדשות האנרגיה |

הפרוייקט בכסרא כולל 11 טורבינות להפקת אנרגיה מרוח. פוטנציאל ההפקה מהמיזם הוא להערכת אנלייט בין 12 ל-27 מגה וואט. המיזם קיבל חלק מהאישורים הנדרשים ממשרד הביטחון וחברת החשמל אולם טרם התקבלו כל האישורים. באזור ינוח נמצא הפרוייקט בשלב מקדמי יותר ואין לו עדיין אישורים אנלייט מעריכה את פוטנציאל התפוקה של הפרוייקט ב-27 מגה וואט אולם היא עדיין לא השלימה את הבדיקות הנדרשות.

במהלך ההכנות לפרוייקט החליטה רשותה חשמל להוריד את התעריף שישולם תמורת אנרגיה מרוח בכ-20%, מהלך הדורש בדיקה מחודשת של כלכליות המיזם. אנלייט הודיעה כי היא שוקלת לעתור לבית המשפט נגד החלטת הרשות, שלטענתה נפלו בה פגמים.

על פי תחשיבי רשות החשמל עלות ההקמה של תחנת כוח מבוססת רוח בהספק 27 מגה וואט הוא 203 מיליון שקל. ההכנסה השנתית שצופה החברה מהפרוייקט נאמדת ב-21 מיליון שקל. על פי תחשיבי רשות החשמל צפויה התשואה השנתית על ההון לעמוד על 16%, בהתאם לתעריפים עבור 300 המגה וואט הראשונים שבמכסה שנקבעה.  

בעולם פועלות כמה מאות תחנות כוח מבוססות רוח. באירופה פועלות תחנות מבוססות רוח בעלות פוטנציאל של 130 מגה וואט וקצב הגידול הצפוי השנה נאמד בכ-15%. בארצות הברית מגיע הספק טורבינות הרוח להפקת חשמל ל-66 מגה וואט. בישראל אין עדיין מערכת פועלת להפקת אנרגיה מחשמל. בשנות השמונים השקיעה חברת השקעות דיסקונט במערכת ניסויית שהוצבה ברמת הגולן, אולם בתום הניסוי הוחלט שלא להשקיע במערכת מסחרית, לאחר שהתברר שתעריפי ההקפה אינם תחרותיים להפקת חשמל ממקורות קונבנציונאליים.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy