פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
מחירי הגז לא ייקבעו השבוע
16/06/2015 19:26

"פירטי הפיקוח על מחירי הגז לא ייקבעו השבוע ויהיה מקום לשיקול דעת לגבי המחירים בהמשך". כך אמר היום שר האנרגיה יובל שטייניץ בהתייחס לכוונת המדינה לקבוע מחיר מרבי לגז הטבעי שיסופק משדה תמר. שטייניץ חנך הבוקר את תחנת הכוח דליה – תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל הצפויה לספק עד 879 מגה וואט.

 | חדשות האנרגיה |

בביקורו הדגיש שטייניץ את הצורך להשלים את הסדר הגז במהירות. הוא הכחיש פרסומים שהמדינה שוקלת לשנות את רפורמת ששינסקי בתקבולי הגז במטרה לסייע ליזמי הגז להניח את צינור הגז למצרים.

על פי הפרסומים דורשות חברות הגז מהממשלה להשתתף בהוצאה הכבדה הכרוכה בהנחת הצינור, מכיוון שמדובר לא רק באינטרס מסחרי אלא גם באנטרס של לאומי של המדינה. בהתאם לכך הציעו בעלי החברות שהמדינה תדחה בשנתיים את תשלום המס שהוטל על פי המלצות ששינסקי. שטייניץ יזם את הקמת וועדת ששינסקי בעת שכיהן כשר האוצר והוא גאה מאד בכך שההמלצות התקבלו ויושמו למרות לחצים כבדים שהופעלו עליו מצד חברות הגז. עם זאת שטייניץ לא הכחיש שנבחנות הקלות שונות לחברות הגז במטרה לזרז ככל האפשר את פיתוח מאגרי הגז החדשים.

 לדבריו, העיכוב בעריכת ההסדר בשנתיים האחרונות עלה כבר למשק עשרות מליארדי שקלים. שטייניץ אמר שעל ישראל להתחשב במצב הגיאופוליטי ובאפשרות שבתוך מספר חודשים יוסרו הסנקציות מעל אירן . "לאירן יש גז בכמויות הגדולות פי 40 מאשר למדינת ישראל, ואם יוסרו מעליה הסנקציות אנחנו עלולים להיות במצב שבו הגז הישראלי יישאר בים." הזהיר שטייניץ.

שטייניץ אמר שעל ישראל לקבוע הסדרים שיאפשרו את פיתוח שדות הגז הקיימים לווייתן, כריש ותנין, וימשכו חברות אנרגיה זרות להמשיך ולחפש גז ונפט במימי מדינת ישראל: "כאשר יפותחו המאגרים הישועים ויהיו תגליות נוספות יהיהו כאן מספר חברות ותהיה תחרות בענף" אמר שר האנרגיה. "לשם כך אנחנו צריכים לפעול בזריזות ובשיקול דעת ואת זה נעשה".

אתמול נמשכו הדיונים האינטנסיביים בין משרדי הממשלה בניסיון לגבש הסדר שאותו ניתן יהיה להביא לאישור עקרוני בקבינט המדיני בטחוני ביום חמישי הקרוב.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy