פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
אפרודיטה תפיק 8 BCM
18/06/2015 15:52

שדה הגז אפרודיטה שבקפריסין צפוי לספק גז בהיקף של כ-8 BCM בשנה. כך מעריכים בעלי המאגר. שדה אפרודיטה, שבבעלות נובל אנרג'י ודלק, אמור להיות מנוף חשוב לכלכלת קפריסין, שקרסה למעשה לפני שנתיים ונמצאת בתהליכי התאוששות איטית. למרות הבעלות המשותפת, עשוי מאגר אפרודיטה להתחרות בגז הישראלי המופק בתמר ויופק מלווייתן.

 | חדשות האנרגיה |

 אולם בעוד פיתוח לווייתן מתעכב ואין וודאות לגבי מועד תחילת ההפקה, מקדמים המצרים את פיתוח אפרודיטה שהיקפו נאמד ב-128 BCM  ובנוסף כ-9 מיליון חביות קונדנסאט. נובל מחזיקה ב-70% מהזכויות באפרודיטה וחברת דלק ב-30%. שתי החברות מנהלות ביניהן מו"מ להגדלת חלקנה של דלק ב-19.9% בתמורה ל-155 מיליון דולר. העיסקה עשויה להתבצע במקביל למכירה הצפויה של אחזקות דלק ב"תמר" – בהתאם להסכם המתגבש עם הממשלה.

בעבר התכוונה קפריסין לאשר את הקמתה של מערכת להנזלת גז שתשרת גם את המאגרים הישראלים אולם לעת עתה זנחה קפריסין את התכנית והמהלך המתוכנן הוא לייצא באמצעות צינור למצריים את רוב הגז שיופק בקפריסין, למצרים שבשטחה פועלים כבר שני מתקנים להנזלת גז.

הסכם להספקת גז צפוי להיחתם בין חברות האנרגיה הלאומיות של מצריים וקפריסין עד סוף השנה.

 נובל אנרג'י ודלק מתכוונים לייצא למצריים גז גם מתמר ומלווייתן, אולם ההסכמים על העסקה טרם אושרו על ידי הממשלה המצרית. בשבוע שעבר ביקר נשיא קפריסין בישראל. הוא נפגש עם בכירי חברות הגז ועם ראש הממשלה, במטרה לקדם שיתוף פעולה בין שתי המדינות בתחום ההפקה והיצוא של הגז. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy