פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
מגעים לצירוף בולגריה לזרם הטורקי
21/06/2015 14:12

בולגריה מעוניינת להצטרף למיזם הגז הטורקי. כך אמר בסוף השבוע לעיתונאים שר האנרגיה הרוסי אלכסנדר נובאק.

 | חדשות האנרגיה |

טורקיה, המשמשת צומת מרכזי להעברת נפט גולמי וגז, מעוניינת להקים מרכז להעברה ואכסון גז טבעי מרוסיה לדרום אירופה. כחלק מהמיזם מתכוונים הטורקים להקים מאגרי גז גדולים בחלק האירופי של המדינה בסמוך לגבול עם בולגריה. בולגריה מציעה כעת להקים את המאגרים בשטחה. הפרויקט אמור להיות חלק מ"הזרם הטורקי" – נתיב הזרמת גז מרוסיה ליוון וממנה כנראה למדינות אחרות בדרום אירופה.

"הזרם הטורקי" הוא תכנית האמורה להחליף את תכנית "הנתיב הדרומי" שביטל פוטין בשנה שעברה. הפרוייקט מיועד לספק 63 BCM גז טבעי בשנה, מתוכם 47 BCM לאירופה ויתר לטורקיה. הסכם רשמי על המיזם אמור להיחתם בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש ממשלת טורקיה טאיפ ארדואן בתוך שבועיים, והעבודות להנחת הצינור צפויות להתחיל מיד עם החתימה

רוסיה עושה מאמצים כבירים לשכנע את יוון להסכים לתכנית, ומציעה לה הטבות ניכרות. גורמים דיפלומטיים מעריכים שהמאמץ הרוסי מיועד גם לאיים כלכלית על האיחוד האירופי, הפועל להקטין את תלותו בנפט ובגז הרוסים. טורקיה נכשלה בעבר בניסיונותיה להצטרף לאיחוד האירופי. בולגריה נמנית עם מדינות האיחוד ולכן נראה שהרוסים שמחו לפרסם את תכניותיה להצטרף למיזם הזרם הטורקי.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy