פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
מחלוקת על מכירת כריש ותנין
22/06/2015 15:19

ראש הממשלה בנימין נתניהו עשוי להאריך את פרק הזמן שבמהלכו תידרש קבוצת דלק למכור את מאגרי הגז הקטנים "כריש" ו"תנין".

 | חדשות האנרגיה |

על פי המתווה שהוצע על ידי וועדת קנדל אמורה הקבוצה למכור את המאגרים בתוך שנה. קבוצת דלק לא ערערה על ההחלטה, שהתקבלה בתחילת 2014 במסגרת דרישות שהוצגו על ידי הרשות להגבלים עסקיים בראשות דיוויד גילה. זמן קצר לאחר מכן פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס ידיעה כל פיה חברת האנרגיה האיטלקית "אדיסון" מנהלת מגעים לרכישת המאגרים, שהיקפם הכולל נאמד ב-70 BCM, אולם המו"מ לא הבשיל עד כה לעסקה של ממש. גורמים בענף האנרגיה טוענים שהאיטלקים קיבלו "רגלים קרות" נוכח חוסר הבהירות לגבי הסדרת שוק הגז הטבעי בישראל, וספק אם יחזרו למו"מ.

בשיחות שהתקיימו אתמול במשרד האוצר דרש יצחק תשובה, בעל השליטה בדלק, לקבל פרק זמן של שלוש שנים למכירת המאגרים, על מנת שיוכל למצות את האפשרות לקבל מחיר הוגן תמורת הנכסים. במשרד האוצר נוטים להתנגד להצעה אולם על פי ההערכות יביא נתניהו לקבינט המדיני – בטחוני הצעת פשרה שתעניק לתשובה ארכה נוספת.

מכירת המאגרים היא אחת מנקודות המחלוקת הרבות שטרם הוכרעו לקראת ישיבת וועדת השרים האמורה להתכנס עד סוף השבוע. על שולחן הדיונים מונחות מחלוקות נוספות בקשר לאופן הפיקוח שיוטל על מחירי הגז בתקופה בה לא מתקיימת תחרות על שיווק הגז בשוק המקומי, מחירי המקסימום שייקבעו, מנגנוני ההצמדה ולוח הזמנים להקלה במגבלות על יצוא הגז הטבעי.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy