פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
אלומיי: שיפור בתוצאות התפעוליות
22/06/2015 15:28

חברת אלומיי, המשקיע באנרגיה מתחדשת באיטליה ובספרד ובתחנת הכוח דורעד, סיימה את הרבעון הראשון של השנה בהפסד של 4.4 מיליון דולר לעומת הפסד של 1.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מדו"חות כספיים שפרסמה אלומיי הבוקר. בשנה שעברה כולה הפסידה החברה 5.6 מיליון דולר. הרבעון הראשון של השנה נחשב לחלש יחסית בחברה מכיוון שתקופת החורף דלה בתפוקת אנרגיה פוטו וולטאית..

 | חדשות האנרגיה |

הכנסות אלומיי ירדו ברבעון מ-1.9 מיליון דולר ל-1.8 מיליון דולר. בשנת 2014 הסתכמו ההכנסות ב-15.8 מיליון דולר.

הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-1.2 מיליון דולר לעומת הפסד של 0.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

התזרים התפעולי )  (EBITDA של אלומיי עלה מ- 0.9 מיליון דולר ל-2.4 מיליון דולר.

החברה מסרה שהסיבה לירידה המוצגת בהכנסות היא שחיקת שער היורו מול הדולר ותיאום נתוני הדו"ח לשער הדולר. שבמונחי לי"ש עלו ההכנסות ב-19% מ-2.1 מיליון לי"ש ל-2.5 מיליון לי"ש.

השינויים בהכנסות נגרמו כתוצאה מתרומה חיובית של רכישה של שלושה מתקנים פוטו וולטאים בספרד ומירידה בתעריפים המובטחים למתקנים פוטו וולטאים באיטליה.  הפגיעה בהכנסות כתוצאה מירידת המחיר נאמדת על ידי החברה ב-100 אלף לי"ש.

ההוצאות התפעוליות עלו מ-0.6 מיליון דולר ל-0.7 מיליון דולר, גם כאן הגורם המשפיע היה שחיקת שער היורו. הוצאות הנהלכ וכלליות ירדו מ-1.1 מיליון דולר למיליון דולר, בעיקר כתוצאה מתשלום בונוסים ברבעון המקביל ב-2014.

התחלת הפעילות של תחנת הכוח דורעד במאי 2014  השפיעה לטובה על אלומיי, שרשמה הכנסה של 1.2 מיליון דולר על חלקה ברווח לעומת הפסד של 0.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. אלומיי החזיקה בתקופת הדו"ח 7.5% בדורעד, ובחודש שעבר עלה חלקה ל-9.2% . ההגדלה בוצעה באמצעות מימוש אופציה לרכישת 9% ממניות חברת דורי אנרגיה המחזיקה ב-18.75% ממניות דורעד.

מנכ"ל החברה רן פרידריך מסר עם פרסום הדוחות שהחברה ממשיכה לבחון השקעות בפרוייקטים חדשים בישראל וברחבי העולם. בסוף השנה שעברה השקיעה בחברה במיזם לאגירה שאובה בצוק מנרה שבצפון. בעבר פורסם שהחברה מתעניינת ברכישת מאגרי הגז "כריש" ו"תנין" שבעליהם, קבוצת דלק ונובל מחוייבים למכור אותם במסגרת הסדר הגז הטבעי.   

אלומיי נשלטת על ידי שלמה נחמה (37.5%) ושותפות קניר שבשליטת חמי רפאל ורן פרידריך (26%). מניותיה נסחרות במקביל בתל אביב ובניו יורק.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy