פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
רון טל: משק האנרגיה בסיכון גבוה
23/06/2015 22:16

יו"ר חברת החשמל יפתח רון טל התריע בוועידה לאנרגיה וכלכלה מפני סיכונים גדולים עימם מתמודד משק החשמל.

 | חדשות האנרגיה |

"אנחנו נמצאים בעיצומן של שבע השנים הקשות ואסור להמעיט בדרמה. אני ממליץ להכריז על מערכי חירום בתחום הגז שכן אנו בתקופה לא יציבה שמייצרת סיכונים למשק החשמל בהינתן שיש ספק גז יחיד בצינור גז אחד בלבד לכל משק החשמל במדינת ישראל".

רון-טל קרא להאיץ את פיתוח שדה הגז לווייתן, מכיוון שלדעתו לא יונח צינור נוסף לאספקת גז לישראל, לפני שיתחילו החברות בפיתוח השדה: "אסור לחכות אפילו שעה. פיתוח המאגר יביא לבניית צינור נוסף והחלטות בתחום הזה חייבות להתקבל בממשלה באופן מידי."

נדבך נוסף של הביטחון האנרגטי הוא לדעת רון טל , גיוון הדלקים. רון טל מחה על שבלחץ גורמי איכות הסביבה עשויה חברת החשמל לסגור זמנית ארבע מתוך שמונה היחידות הפחמיות שלה,  "שימור היכולת הפחמית במדינת ישראל הופכת לנכס אסטרטגי שאי אפשר בלעדיו. בנסיבות שנוצרו, אסור למדינה לאבד אפילו מגה ואט אחד שמיוצר על ידי פחם. להשבית ארבע יחידות פחמיות בשנה בשל פרויקט הפחתת הפליטות זה טירוף מערכות קולוסאלי!"

 

רון טל התייחס גם לסוגיית הגז הנוזלי. חברת החשמל מחזיקה מול החוף אונית גז נוזלי לגיבוי במקרה של תקלה באספקת הגז. החברה בוחנת אפשרות להצבת אונית גיבוי נוספת מול חופי דורם ישראל.  "אין מנוס אלא לפתח יכולת נוספת של גז נוזלי ואף להקים מאגרים יבשתיים תפעוליים שייתנו מענה לעצמאות יחידות הייצור. היתירות של הגז והגמישות שלנו בהולכתו עומדת כיום על אפס יתירות. אין יותר נמוך מזה. זו לא בעיה ביטחונית - אם יש תקלה, אין מהיכן להביא גז למדינת ישראל. במצב של ייצור חשמל 60% בגז, כשהכל מופסק - פרק הזמן של חוסר יציבות הוא מאוד ארוך. אנחנו מדברים על בין 5-8 שנים של חוסר יציבות במשק האנרגיה - מדובר בסיכון גדול יום יומי."


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy