פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
כריש ותנין יימכרו בתוך 14 חודשים
25/06/2015 00:24

מתווה הגז יובא לאישור הקבינט המדיני – בטחוני מחר. משרד המשפטים אישר את חוקיות הדיון. בעקבות האישור יועבר המתווה לדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת ויוצג לשימוע בציבור. על פי ההערכות יובא המתווה לאישור סופי באמצע חודש אוגוסט.

 | חדשות האנרגיה |

בשעות האחרונות עסקו נציגי חברות הנפט האוצר ומסגר האנרגיה בדיון בסוגיות שנותרו פתוחות בבדרך למתווה מוסכם. בין היתר נדחתה בקשת חברות הגז לארכה בת שלוש שנים למכירת המאגרים הקטנים כריש ותנין. על פי החלטת המדינה יימכרו המאגרים בתוך 14 חודשים עם אפשרות להארכה תחת ניהול נאמן. המועמדת העיקרית לרכישת המאגרים היא חברת אדיסון, אולם צפויה התמודדות מצד חברה ישראלית אחת לפחות.

כמו כן אין עדיין הכרעה בסוגיית מחיר הגז. בכוונת המדינה לקבוע מחיר מרבי זמני לחוזים חדשים, עד שתיווצר תחרות בענף. התחרות אמורה להיווצר כאשר יימכרו כריש ותנין או יעברו לידיו של נאמן. במהלך תקופת הביניים ייאסר על שותפות תמר או לווייתן לסגור את השוק באמצעות חוזים ארוכי טווח וייקבע מחיר מרבי לעסקות שיהיה כ-5.5 דולר ליחידת חום. הצדדים הסכימו עם זאת כי לא תהיה פתיחה של חוזים שנחתמו.

שדה לווייתן יפותח בתוך ארבע שנים, ותאריך היעד שנקבע הוא אוגוסט 2019. הגז מהשדה ישווק באמצעות מערכת הולכה נפרדת.

 זוהי דחיה של שנתיים לעומת תאריך היעד המקורי לפיתוחו השדה, שנת 2017. בעוד 10 שנים יבחן שוב מתווה לתחרות בין שותפות תמר לשותפות לווייתן.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy