פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
חלמאות ממשלתית בענף האנרגיה
25/06/2015 00:27

ועדת הכספים אישרה היום מתן הלוואה מהמדינה ל"חברת תחנות ייצור חשמל חדשות בישראל בע"מ" בסך 1.93 מיליון ₪ לצורך מימון חובות החברה לספקים, לתשלום משכורות לעובדים ותשלום ריביות פיגורים שונות. החברה היא חברה ממשלתית שהוקמה ב- 2008 בעקבות החלטת ממשלה להקים תחנות ייצור חשמל ולמכור אותם, כחלק מהניסיון להכניס תחרות ולהגדיל את התפוקה במשק החשמל.

 | חדשות האנרגיה |

 בפועל הדבר לא התבצע וייצרני חשמל פרטיים החלו לבצע את העבודה. עתה, החברה עומדת להיסגר עד סוף השנה וסכום ההלוואה אמור לאפשר את ניהולה עד למועד הסגירה ולכיסוי כל התחייבויותיה, לאחר שזו נכנסה לגירעון עד כדי עיקול חשבונות הבנק שבבעלותה ע"י מס הכנסה ואי תשלום לספקים ולעובדים.

     רפרנט חשמל ברשות החברות הממשלתיות, איתמר זיגל, סקר בפני חברי ועדת הכספים את קורות החברה ובין השאר, ציין שבחברה 6 עובדים. "התקציב שניתן לחברה מלכתחילה נועד לאיתור קרקעות וייזום הקמת תחנות כוח. בפועל שימש בעיקר למשכורות ומימון פעולות לאיתור קרקעות. הפעילות התייתרה בגלל מפיקים פרטיים, אך כשהוחלט על הקמתה חשבו שהדבר יקדם את התחרות במשק החשמל. כספי ההלוואה נועדו למימון המשרדים, טלפון ומשכרות וכן חובות לספקים. לפני כשנה ידענו שהחברה צריכה להיסגר והתחלנו להיערך לכך".

    רפרנט אנרגיה באגף תקציבים באוצר, שניר ניב אמר: "הולכים לסגור את החברה לאחר שלא היה לה כל הישג".

      יו"ר ועדת הכספים,  משה גפני אמר: "כשוועדת הכספים בראשותי נדרשה לאשר את הקמת החברה, נציגי הממשלה עטפו את זה בעטיפה יפה והציגו מצג של יצירת תחרות במשק החשמל וקידום השימוש באנרגיות חלופיות. אך מה שהתברר זה שלקחו 6 עובדים, שילמו להם משכורות, נתנו רכב ליסינג ולא עשו דבר. זה מוכיח, שלא כל השכל נמצא בממשלה והיא טועה הרבה פעמים ודווקא מה שמשנים כאן בוועדת הכספים  זה נכון". גפני אמר את הדברים לאחר שקדם לדיון הנוכחי, הוא ויתר חברי הוועדה דרשו מהאוצר להמתין עם הפרטת תעש לבחינה מחודשת בדבר התועלת שבהפרטה.

     ח"כ אורלי לוי-אבוקסיס (ישראל ביתנו): "תמוה עבור מה שילמו לעובדים. מישהו ניסה לסדר עבודה למקורביו, או שמא מדובר בחלמאות".


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy