פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
נובל: השגנו התקדמות נהדרת
27/06/2015 22:05

גארי ווילינגהאם, סגן נשיא למבצעים בחברת נובל אנרג'י, סקר ביום רביעי את עסקי חברת נובל. להלן תרגום מלא של הפרק העוסק בפעילות נובל בישראל.

 | חדשות האנרגיה |

"...בקשר למזרח הים התיכון, אני סבור שכולם קרוב לוודאי מכירים את ההיסטוריה שם: הצלחה ענקית בתכנית החיפושים. גילינו יותר מ-40 TCF ברוטו בעשר או שמונה השנים האחרונות. ביצועים שלא יאומנו בתמר, שהיתה התגלית הגדולה הראשונה שלנו.

 כמה שנים קודם לכן הפקנו במרי B  , ותמיד חשבנו שמרי B הוא שדה גדול ונחמד . גודלו היה 1 TCF. תמר הוא 10 TCF ולווייתן הוא 22 TCF. אז מרי B כבר לא נראה כל כך גדול. אבל תמר כבר מחוברת כמה זמן ובאמת יש שם ביצועים יוצאים מהכלל. אנחנו מפיקים שם בממוצע 750 מיליון (CF) ביום מאז שהתחלנו. הגענו ליותר מ-1 BCF ביום, ושיעור הפעולה (runtime ) של המתקן היה 99.9%. כלומר, הוא אמין ביותר וזהו תזרים מזומנים נהדר עבור החברה.    

כשמסתכלים על העתיד, אנחנו צריכים עדיין להרחיב את תמר. ברור שיש לנו את הפיתוח של לווייתן, שגודלו 22 TCF, מה שמביא אותנו לדבר על ההזדמנות הגדולה החמישית השנה, שהיא השגת הביטחון הרגולטורי שאנחנו זקוקים לו כדי להתקדם בישראל עם הפרוייקטים.

כולם יודעים שהיה לנו הסכם עם הרשות להגבלים עסקיים שעל פיו היינו צריכים לפצל שני שדות קטנים בישראל. ההסכם הזה בוטל על ידי הממונה על ההגבלים בדצמבר. מאז עבדנו עם הממשלה כדי להגיע להסכם בנושא הזה כמו גם בנושאים אחרים שאנו באמת זקוקים לקבל לגביהם את הביטחון הנדרש כדי להתקדם, והייתי אומר שהשגנו התקדמות נהדרת.

אתם בוודאי ראיתם הרבה מאלה בחדשות העובדה שזה יותר ויותר בחדשות בוודאי אומרת לכם משהו. אבל אנחנו משיגים התקדמות נהדרת , ואנחנו מצפים לקבל הסכם סגור וחתום בסוף הקיץ, ואנחנו מצפים למסור לכם אז רבים מהפרטים.

כשמסתכלים שוב על תמר, הביצועים פשוט יוצאים מהכלל, כמעט 100% זמן הפעלה מאז ההתחלה, ויש לנו את פרוייקט AOT לדחיסה שבהכרח קרוס לסיומו. הפרוייקט מגדיל את הקיבולת של מסוף החוף באשדוד ל-1.2 BCF ביום, דבר שיגדיל במעט את היכולת לספק גז לשוק המקומי כאשר הביקוש יגדל, כתוצאה ממזג האוויר החם וכו'.

התרחבות מעבר לכך תלויה במכירת גז למתקני ה-LNG במצריים, הנמצאים בתת שימוש או בחוסר שימוש. יש לנו מכתב כוונות בקשר לכך ואנחנו ממשיכים לעבוד עם הרוכש הפוטנציאלי.

זה ייקח אותנו ל-2 BCF ביום בתמר, ואנחנו מצפים להתקדם עם זה.

עניין נוסף אם תמר, יש לנו הסכם בר-הפסקה על 250 מיליון (CF)  ביום  עם קבוצה מחוץ למצרים שמוכנה לאפשר לנו למכור עד 250 מיליון ליום לקוחות תעשייתיים במצרים, באמצעות צינור קיים. אנחנו ממתינים עדיין לכמה אישורים כדי שנוכל להשתמש בזה כדי לייצא את הגז מישראל ולהשתמש בצינור הזה, אבל אנחנו מלאי תקווה שזה ייפתר בסוף השנה ונוכל למכור גז באמצעותו.

ההסכם בר הפסקה. כך שכאשר ישראל מגיע לתקופות של ביקוש שיא, מזג אוויר חם וכן הלאה, אנחנו לא נמכור הרבה אם בכלל במסגרת החוזה בר ההפסקה. אבל כאשר ישראל יורדת בצריכה לכיוון הממוצע, 750 או משהו כזה כמו שאנחנו מספקים במשך זמן מה, בהחלט יש לנו את היכולת לספר הרבה גז נוסף למצרים.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy