פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
גבאי דורש מנתניהו הסברים למתווה
28/06/2015 00:21

השר לאיכות הסביבה אבי גבאי דורש מראש הממשלה לספק לשרי הממשלה את פירטי הסכם הגז שגובש על ידי הצוות בין משרדי ולקיים בממשלה דיון מפורט על ההסכם.

 | חדשות האנרגיה |

במכתב שתוכנו פורסם לראשונה בחדשות ערוץ 2 כותב גבאי: "קיבלתי הבוקר את הצעת המחליטים שבנדון ודברי ההסבר לה. לצערי לא מצאתי בדברי ההסבר התייחסות של ממש לפרטי המתווה של ההסדר המתגבש. הגישה הזו נראית לי לא סבירה לחלוטין ולא משקפת תהליך עבודה נכון. לא יעלה על הדעת שבסוגיה הכלכלית הכי משמעותית למדינת ישראל יתקיים דיון טכני ולא מהותי ופרטני. אני מבקש לקבל את כל החומרים הרלוונטיים להסדר ושיתקיים דיון של ממש בכל הנוגע לפרטי ההסדר, יתרונותיו וחסרונותיו, חלופות לו והתייחסות לדברי ביקורת שנשמעים גם מפי מומחים בתחום".

הממשלה אמורה להסמיך הבוקר את שר הכלכלה אריה דרעי לחתום על המתווה, שפרטיו טרם פורסמו רשמית. גבאי הוא הוא חבר ממשלה מטעם מפלגת כולנו שראשה, שר האוצר משה כחלון, הדיר עצמו מעיסוק בתחום הגז הטבעי עקב קשריו האישיים עם קובי מימון, המעורב בחברות הגז. מימון מגדיר עצמו כ"יועץ" לקבוצת ישראמקו ומכחיש טענות שהוא בעל השליטה האמתי בקבוצה באמצעות איש העסקים חיים צוף המחזיק במניות בפועל.

שר נוסף ממפלגת כולנו, יואב גלנט, יימנע בהצבעה מחמת ניגוד עניינים. שר הרווחה חיים כץ צפוי להמנע בהצבעה מכיוון שהוא מחזיק בניירות ערך של שותפויות הגז בשווי של כמה מיליוני שקלים, .

גם אם השר גבאי יימנע מהצבעה צפוי לראש הממשלה רוב, אולם מאבק קשה יותר צפוי לו כאשר תועבר ההחלטה להצבעת הכנסת, שם צפויה לו התנגדות מצד מרבית סיעות האופוזיציה. ראש סיעת יש עתיד יאיר לפיד אמר בסוף השבוע בראיון בשבת תרבות בחולון כי לא יתמוך בהסכם אם לא יהיה בו מנגנון פיקוח על מחירי הגז.

הערב התקיימה בתל אביב הפגנת פעילים נגד אישור הסכם הגז בנימוק שהוא מיטיב עם חברות הגז על חשבון הציבור. עם המשתתפים בהפגנה נמנה גם יוסי לנגוצקי, הגיאולוג שיזם וקידם את חיפושי הגז בים התיכון. לנגוצקי, שכשל בסיונו להיות שותף לקידוח תמר,  מתנגד ליצוא הגז ובבנאומו אמר: "אני מבין שחברות הגז רוצות להרוויח, אבל זה בא על חשבון הציבור. בל נופתע אם נראה בעתיד חלק מהאנשים שקיבלו את ההחלטות הבלתי סבירות והמקוממות האלה, מועסקים בחברות הגז. לא אופתע אם יתברר בעתיד שגורמים שונים שהיו קשורים בקבלת ההחלטות המבישות קיבלו שוחד. נעשו כאן דברים בלתי סבירים." 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy