פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
דלק ונובל: נתנגד לשינוי במתווה
03/07/2015 10:48

חברות דלק ונובל קידוחים לא יסכימו לשינויים לרעתם במתווה הגז המוצע על ידי הצוות שגיבש את ההסכם. כך הודיעו יו"ר חברת דלק קידוחים גדעון תדמור ומנכ"ל נובל ישראל ביני זומר בכנס החברות הציבוריות.

 | חדשות האנרגיה |

תדמור תקף במלים קשות את ההסכם שגובש ואמר שמדובר במתווה קשה ויוצא דופן בעולם המערבי. "הסכמנו בלית ברירה למתווה . נופיע בשימוע הציבורי כי יש לנו הרבה השגות ואנחנו חושבים שאפשר גם אחרת. אנחנו מחוייבים למתווה אבל אם יוחלט על שינוי כלשהו נצטרך לשקול מה אנחנו עושים". זומר, מנכ"ל נובל ישראל "לא נשארו לנו שום ויתורים. אם מישהו חושב שיהיה שימוע ויהיה שם מזנון וכל אחד יוכל לקחת ממנו מה שהוא רוצה – אנחנו לא נסכים. זה לא יהיה.

תדמור שלל את הטענה על פיה בעקבות המתווה יפותח שדה תמר בלבד ואמר שבעקבות המתווה נאלצת דלק להישאר עם שדה לווייתן בלבד, ולכן היא מעוניינת מאד לפתח אותו "מגרשים אותנו משלושה שדות נפט שמצאנו ומשאירים אותנו עם לווייתן. לווייתן הוא כל עולמנו. אנחנו חייבים לפתח אותו" אמר תדמור.

תדמור מתח ביקורת גם על המתנגדים להסדר וטען שחלק גדול מההתנגדות אינו ענייני. "אני חושב שהדיון הציבורי בהסדר חשוב והשקיפות היא מאד חשובה, כל התהליכים שעברנו, בוועדת ששינסקי ובוועדת צמח,  יש כאן שקיפות שמעטים התהליכים שהיו במדינת ישראל שהתנהלו בשקיפות כזו. זה היה מעל ומעבר למה שאפשר היה לצפות אבל הבעיה היא שהנושא הזה שהוא כל כך חשוב הפך להיות כלי ניגוח פוליטי, וזה מאד מצער. משום שהדיון כולו צריך להיות מושתת על שיקולים מקצועיים ולא על שיקולים פופוליסטיים או שיקולי פריימריס או השד יודע מה. כשאני שומע התבטאויות כמו "שוד מאורגן" הסכם כניעה" זה פשוט טירוף מערכות טוטאלי. יש כאן אובססיביות וכל מי שמאזין לתכנית מסוימות ברדיו וכל מי שקורא עיתונים מסוימים רואה כאן אובססיביות שמנותקת מהעובדות הכלכליות הפשוטות שאפשר להתווכח עליהן אבל אי אפשר להתעלם מהן. בהצבעה בכנסת היו מפלגות באופוזיציה שאמרו אנחנו תומכות במתווה. ויחד עם זאת זה לא הגיע להצבעה כי ההערכה הפוליטית הייתה שההצעה לא תעבור."

ד"ר עמית מור, יועץ כלכלי לחברות האנרגיה אמר בתשובה לשאלה על היעדר התחרות בענף "תחרות אינה יעד, אלא אמצעי להגיע למחיר סביר בשוק, והמחיר שנקבע במתווה הוא סביר" אמר מור.   


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy