פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
BP חתמה על פשרה ב-18.7 מיליארד דולר
03/07/2015 12:57

חברת האנרגיה בריטיש פטרוליום (BP) חתמה על הסדר פשרה על סך 18.7 מיליארד דולר עם שלטונות ארצות הברית, בעקבות האסון האקולוגי שגרמה דליפת הנפט מבאר של החברה במפרץ מקסיקו, בשנת 2010. בעקבות ההסדר מגיע הנזק המצטבר של BP כתוצאה מהאסון, הנחשב לאסון האקולוגי הגדול בהיסטוריה, ל-53.8 מיליארד דולר.

 | חדשות האנרגיה |

 למרות סכום הפיצוי הענק, התקבל ההסדר בהקלה בחברה ובקרב בעלי המניות שלה, ובתגובה מזנקת מניית BP  בוול סטריט בשיעור של יותר מ-5% שמשמעותו תוספת של 6 מיליארד דולר לשווי החברה. הסכום הכולל של ההסדר גדול מההפרשות שביצעה BP עד כה כנגד התביעות והנזקים הצפויים והחברה תצטרך להגדיל את ההפרשות, עם זאת עשוי היה הנזק הכלכלי בקנסות להיות גדול יותר. גם התובעים והמושלים של המדינות המעורבות הביעו שימחה על חתימת ההסדר והסבירו שהוא מקצר את הדיון המשפטי שיכול היה להמשך עוד שנים אחדות מבלי שהנפגעים יקבלו פיצוי הולם.

אנליסטים העריכו שפרישת התשלומים על פני מספר שנים תאפשר ל-BP להמשיך ולשלם דיבידנדים ונראה שזוהי אחת הסיבות העיקריות לעליה במחיר המניה. חברת הדירוג פיץ' הגיבה בתגובה ראשונה שההסדר מחזק את מצבה הפיננסי של BP ודירוגה, שנפגע בעקבות האסון עשוי לעלות בקרוב.

ההסכם, הכפוף עדיין לאישור בית משפט פדרלי, כולל את כל התביעות של המדינות סביב המפרץ הנוגעות לנזקים הסביבתיים והכלכליים שגרמה הדליפה הגדולה. מדובר בתביעות של חמש מדינות בארצות הברית: טקסס, פלורידה, אלבמה לואיזיאנה ומיסיסיפי.

התובעת הכללית של ארצות הברית, לורטה לינץ' פרסמה הודעה רשמית הקובעת כי מדובר בסכום ההסדר הגדול ביותר שחתמה ארצות הברית אי פעם עם גוף משפטי אחד. "ההסדר יסייע לתקן את הנזק שנגרם לכלכלת, המפרץ, לענף הדיג, לשטחים הימיים וחיות הבר, ויביא תועלת מתמשכת למשך דורות רבים באזור מפרץ".


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy