פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
הסטודנטים מצטרפים למחאה נגד ההסדר
04/07/2015 22:36

התאחדות הסטודנטים החליטה להשתתף בלחץ הציבורי להפחתת מחיר הגז הטבעי. ההתאחדות מאגדת 65 אגודות המייצגות כ-300,000 סטודנטים ברחבי ישראל. ההחלטה התקבלה בעקבות כינוס חירום שערכו ראשי ההתאחדות הבוקר (יום שישי) .

 | חדשות האנרגיה |

 ההחלטה התקבלה בעקבות סקר בזק שערכה התאחדות הסטודנטים על מדגם של כ-300 איש וממנו עולה כי 70% מתנגדים למתווה שגובש למשק הגז.

על פי ההחלטה תערוך התאחדות הסטודנטים פעילויות הסברה בנושא הסדר הגז.

לקראת הליך השימוע להסדר הגז צפויה בימים הקרובים סידרה של הפגנות המאורגנות על ידי חוגי אופוזיציה וארגונים חברתיים הלוחצים לשינוי המתווה. עם מגישי ניירות הדמה עשויים להיות גם גופים ציבוריים וממשלתיים שונים כגון חברת החשמל, רשות החשמל, ספקי חשמל פרטיים, תעשיינים ועוד. המתנגדים להסדר ממקדים את הביקורת בעיקר בתמחיר הגז ובמחיר המרבי שנקבע על פי המתווה, כ-5.4 דולר ליחידה.

 המחיר שנקבע במתווה נקבע על פי ממוצע מחירים שנקבע בחוזים שחתמה שותפות תמר בעבר. הוא הוצג על ידי ראש הצוות הממשלתי, פרופ' יוג'ין קנדל כ"מחיר שנקבע בשוק תחרותי" ולכן יש ליישם אותו במצב בו הענף נשלט על ידי מונופול, אולם האמת שונה: כאשר תמר ניהלה מו"מ במצב של תחרות עם אספקת הנפט ממצרים, התנהל המו"מ על מחירים נמוכים בהרבה, והמחירים הנוכחיים בענף נקבעו רק לאחר שזרמית הנפט ממצריים הופסקה, ומפעילי תמר זכו למעמדם המונופוליסטי. בענף האנרגיה ובחברות הגז נערכים לאפשרות שהמדינה תיאלץ להיכנע ללחץ ולהוריד במידה מסוימת את מחיר הגז, והקרב העיקרי יהיה על שיעור ההוזלה ומתווה ההצמדה בחוזי הגז. שיעור ההוזלה לא יעלה ככל הנראה על 10%. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy