פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
תחזית דירוג שלילית לטן
07/07/2015 15:13

חברת הדירוג מעלות הורידה את תחזית הדירוג של חברת הדלק טן, והותירה את הדירוג ברמה הנוכחית, BBB+ . בין הנימוקים להורדת האופק מונה החברה את קשיי הנזילות של בעל השליטה בחברה, אליעזר פישמן. לאחרונה התפוצץ מו"מ למכירת טן למשפחת נוימן, בעלת השליטה בקבוצת אלון , על רקע אי הסכמה על המחיר

 | חדשות האנרגיה |

להערכת גורמים בשוק הציע פישמן למכור את השליטה בחברה תמורת כמאתיים מיליון שקל. פישמן שרוי בחובות הנאמדות במיליארדי שקלים והוא משתף פעולה עם הבנקים הנושים במכירת נכסים שתשפר את נזילות הקבוצה. הנכס העיקרי העומד למכירה הוא מניותיו של פישמן בחברת מבני תעשיה.

בהסברים להורדת הדירוג כותבים האנליסטים של מעלות:

שנת 2014 הציגה טן שיפור בתוצאות התפעוליות, שבא לידי ביטוי בגידול של כ% 18 ב -EBITDA המתואם לעומת שנת 2013 (17 מיליון ש לעומת 6 מיליון ש).  נכון לסוף שנת 2014, עמד יחס כיסוי החוב ל -EBITDA מתואם על כx- 0.5. אנו מעריכים כי החברה תציג יחס כיסוי דומה בשנת 2015. 

מתוך תרחיש הנזילות שלנו עולה כי מקורות המזומן של החברה אינם מכסים את צורכי המזומן שלה בשנת 2015, והיא תידרש לנצל את מסגרות אשראי הבנקאיות שלה כדי לגשר על הפער.  

נכון למאי 2015, לחברה קווי אשראי חתומים עד לסוף השנה בהיקף פנוי של כ-941 מיליון ₪. עם זאת, לנוכח צורכי הנזילות של בעל השליטה והאפשרות לשינוי בעלות בטווח הקצר, אין ביכולתנו להעריך את רמת הוודאות בחידוש קווי האשראי ובהיקפם. לנוכח האמור, להערכתנו קיימת סבירות ללחץ שלילי על  פרופיל הנזילות של החברה במהלך 21 החודשים הקרובים.      

אנו מאשררים את הדירוג '+ilBBB' של טן חברה לדלק בע"מ, הפועלת בתחום שיווק הדלקים בישראל, ומעדכנים את תחזית הדירוג לשלילית מיציבה.  

תחזית הדירוג השלילית משקפת את הערכתנו שקיימת סבירות ללחץ שלילי על פרופיל הנזילות של החברה בטווח של 21 החודשים הקרובים לנוכח תלות החברה במערכת הבנקאית בגישור על הפער בין מקורות המזומן לשימושי המזומן, צורכי הנזילות של בעל השליטה ושינוי בעלות אפשרי.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy