פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
הדרישה: ניסיון וחוסן פיננסי
08/07/2015 22:55

משרד האנרגיה פרסם את טיוטת התקנות לרכישת זכויות נפט. התקנות נועדו להסדיר את הפיקוח על חברות חיפושי הנפט הפועלות בישראל ולתקן ליקויים רבים בבקרה על החברות. בין היתר נועדו התקנות להבטיח שהרישיונות יחולקו לקבוצות היכולות להוכיח ניסיון בקידוחים וכן יכולות טכניות ופיננסיות הנדרשות. הטיוטה פורסמה לצורך שימוע ציבורי ובתום השימוע הם ייחתמו וייכנסו לתוקף.

 | חדשות האנרגיה |

התקנות נכתבו לאחרונה על רקע הוראות מתווה ההסדר, המחייבות את חברת נובל למכור את מאגרי כריש ותנין. הכללים יחולו על מפעילים חדשים שיחפשו מאגרים חדשים, או מפעילים שימלאו את מקומם של מפעילים קיימים

על פי התקנות תהיה כל קבוצה שתבקש רישיון לקידוחים או לרכוש זכויות על מאגרים מבעלים קודמים,  חייבת להיות בעלת מאזן של 800 מיליון דולר לפחות ובעלת הון של 200 מיליון דולר לפחות. הקבוצה חייבת לכלול מפעיל בעל ניסיון מתאים בעל ניסיון בקידוחים ימיים ובעל יכולת פיננסית, המפעיל יחזיק לפחות 25% ממניות השותפות. הוא יהיה חייב להוכיח חוסן פיננסי, היקף מאזן של 400 מיליון דולר לפחות והון עצמי של 100 מיליון דולר. הממונה על ענייני הנפט יוכל לפסול חברה העומדת בכל התנאים אלה, על בסיס שיקולים ביטחוניים או פגיעה ביחסי החוץ של המדינה.

חברות זרות שיקבלו זכויות לקידוחים יחוייבו להירשם בישראל ולהחזיק במשרדים בישראל. התקנות מטילות על הקבוצות הפועלות בישראל חובת דיווח על אירועים עסקיים שונים כגון עיקולים או מינוי מפרק.

מאגרי תנין וכריש אמורים להימכר בתום 14 חודשים מאישור מתווה הגז. האתגר הגדול של הרוכשים יהיה ככל הנראה מציאת מפעיל מתאים שיוכל לפתח את המאגרים. המועמדת העיקרית לעסקה היא חברת אדיסון האיטלקית, שטרם ברור אם היא מעוניינת ויכולה להיכנס למו"מ על העסקה. אם ינוהל מו"מ עם אדיסון, היא תחבור ככל הנראה לחברת אלומיי, חברה ציבורית להשקעות באנרגיה בשליטת שלמה נחמה.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy