פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
קשיים בזרם הטורקי
11/07/2015 22:57

עיכוב בלתי צפוי בפרוייקט "הזרם הטורקי" ליצוא גז מרוסיה לדרום אירופה. החברה הממשלתית הרוסית גזפרום, המנהלת את הפרוייקט, השעתה במפתיע את ההסכם להקמת השלב הראשון של של הקו. ההסכם נחתם עם חברת סאיפם ( Saipem ) האיטלקית והיקפו הכספי נאמד ב-2.64 מיליארד דולר. סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס דיווחה כי ההסכם הושעה בעקבות קושי להגיע להסכמות בין הצדדים במספר נושאים.

 | חדשות האנרגיה |

על פי הדיווחים לא בוטל הפרוייקט ונמשכת הפעילות בתחומים אחרים ובחתימת חוזים חליפיים חוזים לבניית השלב הראשון.

הזרם הטורקי נועד להחליף את תכנית "הקו הדרומי" דרך בולגריה, שבוטל עקב טענות שנתכנית אינה עומדת בתקנות האיחוד האירופי, שבולגריה היא חלק ממנו. בעקבות השינוי יעבור הקו המתוכנן מרוסיה על קרקע הים השחור ומשם לדרום אירופה דרך החלק האירופי של טורקיה, בולגריה ויוון. עלות הפרוייקט נאמדת ב-3.3 מיליארד דולר.

 בשבוע שעבר דווח על קשיים בשיחות בין רוסיה וטורקיה על הפרוייקט. המחלוקות נוגעות למחיר הגז שאמורה טורקיה לרכוש במסגרת הפרוייקט. בין גזפרום וחברת הגז הטורקית בוטאס נחתם הסכם ראשוני על מחיר הגז, שאמור להיות נמוך יחסית למחיר באירופה. אולם ההסכם אמור היה להיחתם סופית עד סוף יוני. לאחר שתוקף החתימה הזמנית פקע נפתח מחדש המו"מ על המחיר בין הצדדים. ממשלת רוסיה חתמה על מזכר הבנות עם בולגריה וייוון על שיתוף פעולה בהקמת מתקנים בשטחן. הקשר הפוליטי והכלכלי בין רוסי ויוון עשוי להתחזק אם תפרוש יוון מהאיחוד האירופי, בעקבות המשבר הכלכלי הפוקד אותה.  


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy