פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
רוסנפט תספק גז למצרים
11/07/2015 23:01

עסקת ענק עם חברת האנרגיה הרוסית "רוסנפט" אמורה לחלץ את מצרים מהמחסור המתמשך בחשמל. במסגרת העסקה תספק רוסיה למצרים גז נוזלי בהיקף של 12 BCF מהלך שנתיים.

 | חדשות האנרגיה |

העסקה אמורה לפתור את בעיית הייצור התעשייתי של מצרים שנפגע מהמחסור ומהפסקות חשמל ממושכות. לאחרונה נאלצה ממשלת מצרים אף לצמצם את אספקת החשמל לתעשיה, לאחר שהחליטה להעדיף אספקה סדירה למשקי הבית על פני הספקה תעשיה. השיפור באספקה לבתים זכה לשבחים בתקשורת המצרית, אולם עלה למדינה בירידה בייצור התעשייתי ובהחרפת המצוקה הכלכלית.

 במסגרת העסקה תשגר רוסנפט למצרים 24 משלוחי גז נוזלי החל מסוף 2015, בנוסף למוצרים פטרוכימיים הנדרשים לחידוש פעולתה של התעשיה הפטרוכימית המצרית. כמות הגז שתסופק אמורה לפתור את המחסור במדינה, עדי לייצוב תפוקת הגז המקומית והסדרת יבוא סדיר ממקורות אחרים, בהם ישראל.

תעשיית האנרגיה המצרית סובלת מקשיים בשל טעויות ניהוליות. נוכח המחסור החמור באנרגיה דווח בשבוע שעבר על ידיה נוספת של כ-4.5% בתפוקה המקומית של גז טבעי, ל-4.395 BCF ליום. על פי תחזיות המצרים צפוי המחסור להמשך גם בשנתיים הקרובות, כאשר התפוקה היומית תגיע ל-5.4 BCF  לעומת צריכה של 5.57 BCF ביום.

במאמץ להעלות את תפוקת הגז המקומית הודיעה מצרים בשבוע שעבר על העלאת מחיר הגז שהיא משלמת למפיקות הגז אדיסון ובריטיש גז ל-4 דולר ליחידת חום בריטית עד 5.88 דולר. מחיר הגז ששולם עד כה היה 2.65 דולר – מחיר נמוך מאד שגרם לצניחה בתפוקת הגז ולמחסור החריף באנרגיה במשק המצרי.

חברת אדיסון היא חברה איטלקית השותפה (20%) ברישיונות החיפושים הימיים רועי ונטע בישראל. החברה נחשבת מועמדת מובילה לרכישת מאגרי "תנין" וכריש" האמורים להימכר במסגרת מתווה הגז. לאחרונה חתמה אדיסון עם ממשלת מצרים על הסכם לחיפושי גז בהיקף של שני מיליארד דולר.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy