פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
שטייניץ אישר אספקת חשמל ישירה על ידי תחנות כוח פרטיות
13/07/2015 13:17

שר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ, חתם הבוקר על שלושה רישיונות לאספקת חשמל לתקופה של 20 שנה ליצרני החשמל הפרטיים "משאב ייזום פיתוח בע"מ", "דוראד אנרגיה בע"מ" ו"דליה אנרגיות בע"מ". הרישיונות מאפשרים ליצרני החשמל הפרטיים בעלי תחנות כוח קונבנציונליות למכור חשמל ישירות לצרכנים גדולים, עשייתיים ומסחריים, ולא רק באמצעות חברת החשמל.

 | חדשות האנרגיה |

בכך יגיע סך הספק מכירת חשמל לצרכנים פרטיים באופן ישיר להספק כולל של מעל 2,300 מגוואט.

רישיונות אספקה נוספים צפויים להינתן ליצרני חשמל פרטיים, אשר יחלו לייצר חשמל במשק בשנים הקרובות, דוגמת רמת נגב ואדלטק אשדוד, צומת, אתגל.

השר שטייניץ החליט, כי ברישיונות החדשים תוכלנה החברות להתחרות ביניהן על אספקת עד 33% מסך החשמל הפרטי – מה שיבטיח תחרות בין לפחות שלושה שחקנים גדולים, בנוסף על חברת החשמל. צעד זה נועד למנוע נתח גבוה מדי של מספק בודד מסך עסקות מכר החשמל ללקוחות תעשייתיים בשוק, תוך ריכוזיות יתר ופגיעה בתחרותיות עתידית במשק זה.

עסקאות אספקת החשמל העתידיות בין המספקים לצרכניהם, המקבלים חשמל במתח גבוה או עליון, יחויבו לשלב אפשרות לסיום ההתקשרות לאחר 5 שנים. עסקות עם צרכנים במתח נמוך (בעיקר משקי הבית) יוגבלו לנקודת יציאה מדי 12 חודשים.

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ: "הרפורמה האמיתית במשק החשמל מתחילה היום. זהו נדבך משמעותי בפיתוחו של שוק ייצור החשמל הפרטי בישראל, המאפשר קידום התחרות, כניסתם של שחקנים נוספים, והפחתת מחירים במשק האנרגיה. מדובר בצעד חשוב בהסדרת משק החשמל המאפשר מקור להשוואת מחירים וביצועים ולהכוונת משק החשמל להתייעלות".

אורית פרקש-הכהן, יו"ר רשות החשמל: "אני מברכת את שר האנרגיה הנכנס על פעילותו המאומצת שהובילה למתן רישיונות האספקה שהתעכבו זמן רב. מתן רישיונות אספקה לשלושה יצרני חשמל פרטי יביא לתנופה משמעותית לשוק ייצור החשמל הפרטי בישראל, והוא פועל יוצא של עבודה מקצועית של צוות הרשות".

אלי אסולין, מנכ"ל דוראד: "אני מבקש להודות לשר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים ד"ר יובל שטייניץ על שחתם על רישיונות דוראד למשך עשרים שנה. תוך חודש וחצי מרגע כניסתך לתפקיד כבוד השר, פעלת בנחישות כדי לקדם את התחרות במשק החשמל במהירות והשינוי שאתה מוביל לקידום התחרות במשק החשמל מבורך. תחרות זו עוד נמצאת בחיתוליה, אבל אני בטוח שהצרכנים במדינת כבר מרגישים את השינוי ובקרוב אני תקווה שכל בית בישראל יתחיל להרגיש את השינוי אותו מוביל השר שטייניץ."  

איתן מאיר, מנכ"ל דליה: "התחלנו את הפעילות כשעוד לא הייתה רגולציה והיום כבר יש. מה שמוכיח שנחישות ודבקות במשימה מביאים לתוצאה, והעובדה שנחתם הסכם ההספקה מראה שרוח חדשה נושבת במשק החשמל.

משה קפילינסקי, מנכ"ל משאב: "אני מאוד שמח שיש לנו רישיון קדימה. חשוב לזכור שאם אנחנו באמת רוצים שינוי ולהתקדם- צריך להיות קשובים גם ליזמים".


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy