פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
מראני פרש מהכשרה אנרגיה
13/07/2015 13:24

מנכ"ל חברת הכשרה אנרגיה אוהד מראני פרש מתפקידו על רקע הפסקת פעילות החברה בתחום חיפושי הגז והנפט. בהודעת החברה מטעמו נמסר שהממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה החליט שלא לחדש את רישיונות שרה ומירה בהם פעלה החברה בעברה, וכן כי החברה לא הצליחה לקבל את רישיון גל שביקשה במקום רשיונות אלה.

 | חדשות האנרגיה |

 מראני מעריך כי בעקבות הכללים החדשים שפרסם הממונה לקבלת רישיונות, ולאור המגמה המסתמנת בענף החיפושים הימיים אחר נפט וגז, צפויה החברה שלא לקבל רישיונות במשך תקופה משמעותית. מראני מאשים את משרד האנרגיה במדיניות "סגירת הים" המונעת מחברות המבקשות לפעול בענף לקבל רישיונות ולחדש את פעילותן. מראני מעריך כי עד אשר יתקבלו רישיונות חדשים אין בעלת השליטה בחברה, חברת הכשרת הישוב הנשלטת על ידי משפחת נמרודי, מתכוונת להזרים לחברה כסף ולשמר את רמת פעילותה.

ברישיונות שרה ומירה שותפות גם מודיעין וחברת אי.די.בי. פיתוח. הקידוחים בשטחים אלה נמצאו בעבר כעקרים והשותפים בחנו אפשרויות לחידוש הפעילות באתרים בשיתוף עם חברת חיפושים מקפריסין, אנרג'יאן, האמורה לשמש כמפעילה ראשית.  

להכשרה אנרגיה אין מקורות הכנסה והיא תלויה בהזרמת הון בעלים להמשך קיומה. על פי דוחותיה לרבעון הראשון של השנה נותרה קופת החברה כמעט ללא מזומנים. בסוף מארס היו להכשרה אנרגיה 61 אלף שקל במזומן בתוספת 35 אלף שקל בסעיף חייבים ויתרות חובה. לחברה התחייבויות שוטפות שהסתכמו ב-2.9 מיליון שקל וגירעון בהון בסך 10.4 מיליון שקל. סך חובות הכשרה אנרגיה מסתכם בכ-10 מיליון שקל, רובם לבנק ולבעלי החברה.  


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy