פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
אנלייט השלימה עסקה באירלנד
16/07/2015 11:52

אנלייט אנרגיה מתחדשת מקבוצת יורוקום הודיעה היום על חתימה והשלמת עסקה לרכישת מלוא האחזקות בפרויקט לייצור חשמל מאנרגיית רוח באירלנד, המצוי בתחילת שלב ההקמה, בהספק של כ- 14 מגה-וואט.

 | חדשות האנרגיה |

המיזם, הממוקם בצפון מערב אירלנד, פותח על ידי יזם פרטי על קרקע המצויה בבעלותו ועתיד לכלול 6 טורבינות רוח בהספק של 2.3 מגה-וואט לטורבינה. הפרויקט השיג את מלוא האישורים התכנוניים והרגולטוריים הנדרשים להקמה והחל בשלבי בנייה, כאשר בשלב זה כבר בוצעו עיקר תשתיות הקרקע הנדרשות. הפעלתו המסחרית של הפרויקט צפויה עד סוף שנת 2016.

על פי מתווה העסקה, רכשה אנלייט מהיזם, באמצעות ישות בשליטתה,Enlight Energy Ireland Limited 100% ממניות הפרויקט.  תמורת הרכישה עומדת על כ- 14.5 מיליון שקל (כ- 3.52 מיליון אירו). כמו כן, הפרויקט נמצא במו"מ לסגירה פיננסית עם בנק מוביל באירלנד שצפוי להסתיים בתוך מספר חודשים. החברה מעריכה כי סך ההון העצמי שיועמד על ידה במסגרת המיזם יעמוד על בין 21-23 מיליון שקל. על פי הערכות החברה, ההכנסות ברוטו מן הפרויקט תעמודנה בממוצע על כ- 12.5 מיליון שקל לשנה למשך תקופה של 25 שנים ותגדלנה בכך את צבר התקבולים ממכירת חשמל של החברה במעל לכ- 300 מיליון ש"ח

חברת הפרויקט חתמה עם חברתEnercon  הגרמנית על הסכמי הספקת הטורבינות, הקמתן ותחזוקתן למשך 15 שנה.  Enerconהינה מובילה עולמית בתחום טורבינות הרוח, בעלת נתח השוק הגדול ביותר באירלנד ובעלת רקורד מכירה גלובלי של מעל ל- 22,000 טורבינות רוח ברחבי העולם.

אנרגיית הרוח היא מקור האנרגיה המתחדשת העיקרי באירלנד עם הספק מותקן של מעל 2,000 מגה-וואט ופוטנציאל שוק של כ- 3,500 - 4,000 מגה ואט עד לשנת 2020. על פי הרגולציה באירלנד נקבעו יעדים של 40% מייצור חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת עד 2020, תוך קיום הסדרה ממשלתית מבוססתREFIT  (תעריף הזנה לרשת) - תעריף קבוע ל-15 שנה, צמוד מדד העומד על כ- 6.97 יורו סנט לכל קילוואט/שעה מיוצר. בנוסף לכך בהתאם להסכם של חברת הפרויקט עם חברת החלוקה, הפרויקט יזכה לתעריף נוסף של 0.74 יורו סנט לכל קילוואט/שעה מיוצר במהלך 15 השנים הראשונות.. ככלל, החברה מעריכה את השוק באירלנד כשוק איכותי המאופיין בסביבת מימון תומכת ונגישות איכותית לגיוסי חוב ופוטנציאל שוק משמעותי.

גלעד יעבץ מנכ"ל אנלייט אמר היום: "תחום אנרגית הרוח נמצא בתנופת צמיחה משמעותית בעולם. רק לאחרונה פורסם בדנמרק כי במשך יום שלם הצליחה המדינה לייצר 140% מתצרוכת החשמל שלה באמצעות טורבינות הרוח, דבר המעיד על הפוטנציאל האדיר של התחום. באירלנד מבינים את החשיבות של הנושא הן ברמה הרגולטורית המאופיינת ברמת וודאות ושקיפות גבוהה והן מבחינת משאבי הרוח הטובים של המדינה. הרחבת הפעילות של החברה לאירלנד מבוצעת כחלק מהאסטרטגיה לפיזור גאוגרפי וגיוון מקורות הייצור. תחום אנרגית הרוח הוא חלק ממנועי הצמיחה של החברה בנוסף לפעילותה בתחום הסולארי ואנו צופים כי תחום זה ימשיך להוות סגמנט דומיננטי גם בהמשך". 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy