פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
הפועלים ממליצים על אורמת
16/07/2015 12:40

בנק הפועלים החל בסיקור המניה של אורמת טכנולוגיות בהמלצת "תשואת יתר" האנליסטים מעריכים את פוטנציאל העליה של המניה ב-21%. אורמת טכנולוגיות פועלת בענף האנרגיה הירוקה בשני מגזרי פעילות: מגזר החשמל – אחזקה והפעלה של 18 תחנות כוח לייצור חשמל.

 | חדשות האנרגיה |

המבוססות על ניצול מים חמים וקיטור המופקים מקידוחים גיאותרמיים, בהספק כולל של כ- 647 מגהוואט, ותחום המוצרים – תכנון, פיתוח וייצור של טורבינות ויחידות כוח המשמשות לאספקת אנרגיה חשמלית, וכן הקמת תחנות כוח עבור צד ג'.

למרות שמרבית תחנות הכוח מעוגנות בחוזים במחירים קבועים, ירדו ההכנסות ממכירת חשמל ברבעון הראשון של 2015 בכ- 5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בשל הירידה במחירי הנפט והגז הטבעי. עם זאת, שיעור ה- EBITDA נמצא במגמת עלייה מתמשכת משנת 2012 ומסתכם בכ - 52% מסך ההכנסות, שיא כל הזמנים, או 265 מיליון דולר.

אורמת עשויה ליהנות ממגמה חיובית בהפקת אנרגיה ממקורות גיאותרמיים ברחבי העולם, בין היתר בזכות עלויות הפקה נמוכות ויכולתה של אנרגיה גיאותרמית "לאזן" את רשת החשמל מנפילות הנובעות משימוש במקורות אנרגיה סביבתיים, כגון סולארית ורוח. על בסיס מודל ה- DCF , מוערך שווי  אורמת בכ- 2.2 מיליארד $ שממנו נגזר מחיר למניה של כ- 600 ₪ המגלם upside של 26% . ה- DCF מבוסס על שיעור היוון של 9% ושיעור צמיחה לטווח ארוך של 6% . על בסיס שיטת המכפילים, מסתכם שווי אורמת בכ- 2 מיליארד $ או 9% מעל שווי השוק היום. עם זאת, להערכת האנליסטים, השווי על בסיס מודל ה- DCF משקף את יכולתה היזמית של אורמת לבצע פרויקטים בעתיד.

אורמת הינה חברה מובילה בתחום הצומח של אנרגיה ממקורות גיאותרמיים, בעלת פעילות מגוונת (הפקת חשמל וייצור מוצרים) ברחבי העולם ושילוב של ניסיון טכני בתחום עם ניהול פיננסי על ידי פימי. לחברה איתנות פיננסית גבוהה, יכולת ביצוע מוכחת ומוניטין רב.

לאור כל האמור לעיל,  מתחיל הסיקור בהמלצת תשואת יתר במחיר יעד של 177 שקל.

אנליסט הפועלים גלעד שריג צופה שכניסתה של פימי, המנוהלת על ידי ישי דוידי ושולטת באורמת,  מפלסת את הדרך למימוש נכסים ואף למכיר. השליטה בחברה בשנים הקרובות. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy