פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
הופסקה בדיקת טן
17/07/2015 17:58

קבוצת אלעזרא וחברת הדלק טן הודיעו על הפסקת בדיקת הנאותות לרכישת טן. החברות דיווחו בתחילת יולי על חתימת הסכם בלעדיות במו"מ, על פיו יתנהל מו"מ בלעדי למכירת טן לקבוצת אלעזרא, ובמהלך תקופת הבלעדיות תערוך קבוצת אלעזרא בדיקת נאותות לחברה. אתמול הודיעו הצדדים על הפסקת הבדיקה.

 | חדשות האנרגיה |

טן מפעילה תחנות דלק ועוסקת במכירה קמעונאית וסיטונאית של מוצרי דלק. החברה נשלטת על ידי אליעזר פישמן. לאחרונה נקלעה קבוצת החברות של פישמן לקשיים תזרימיים והיא פועלת בשיתוף פעולה עם בנק הפועלים ולאומי, למכירת נכסים בנסיון להקטין את החוב הגדול של החברה. על פי תכנית המכירות אמורה חברת טן להמכר תמורת 200-250 מיליון שקל. פישמן והבנקים ניהלו מגעים עם מספר גורמים למכור את החברה, ובין היתר התקיים מו"מ משמעותי עם משפחת נוימן השולטת בקבוצת החברות אלון.

העסקה עם אלעזרא אמורה היתה להתבצע על בסיס אסטרטגי. אלעזרא, בשליטת אלי אלעזרא, שולטת בין היתר בחברת הליסינג אלבר. חברת אלבר נתונה לחקירת רשות המסים, בקשר לעיסוקה ביבוא מקביל של מכוניות.

הקשיים במכירת טן נובעים מפערים גדולים בין הערכות השווי של הקונים הפוטנציאלים להערכות המחיר של פישמן ובנק הפועלים, שמניות טן משועבדות לטובתו. שווי השוק של החברה בבורסה מסתכם ב-64 מיליון שקל בלבד, כרבע מהמחיר שמצפים פישמן והבנקים לקבל בעסקת המכירה. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy