פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
שותפויות ישראליות בוחנות השקעה בחו"ל
19/07/2015 17:51

שותפויות מוגבלות בישראל בוחנות אפשרות להשקיע בחיפושי גז ונפט בחו"ל, בעקבות שינוי בתקנון הבורסה המאפשר השקעות בחו"ל. בסוף החודש שעבר החליטה הנהלת הבורסה בתיאום עם רשות ניירות ערך לבצע שינוי בתקנון המאפשר השקעות בחו"ל. קדמה ליוזמה עבודה תשתיתית של משרד המשפטים לעדכון תקנוני השותפויות והממשל התאגידי בהן.

 | חדשות האנרגיה |

 בבורסה רואים בהחלטה מנוף לפיתוח נוסף של שוק ההון הישראלי ואפשרות ששותפויות גז ונפט חדשות יגייסו הון ויירשמו למסחר בבורסה.

משקיעים ישראלים התעניינו בעבר בקידוחי נפט בחו"ל ואף השקיעו. כך למשל השקיע יצחק תשובה, באמצעות דלק בחיפושי נפט בווייטנאם, בשיתוף עם חברת פרימייר. דלק יצאה בשנת 2009 כאשר היא נדרשה לקבל החלטה עם להשקיע עוד 150 מיליון דולר בפעילות בווייטנאם או למכור את חלקה לשותפים. דלק החליטה לפרוש והסבירה שהיא נדרשת להשקיע את משאביה בפיתוח שדות הגז שהתגלו בישראל.  היא לא חזרה מאז לפעילות בינלאומית, למעט השיתוף עם נובל אנרג'י בשדה הגז אפרודיטה בקפריסין

דלק היא גם שותפה לתגלית "אפרודיטה" בקפריסין, בשיתוף עם חברת נובל אנרג'י. בענף האנרגיה אומרים כי בעקבות הצלחות ישראליות בתגליות גז במזרח אגן הים התיכון והניסיון שצברו גיאולוגים מקומיים בזיהוי תבניות קרקע בהם עשויות להימצא מלכודות גז ונפט, יכולים יזמים לנשות ולהרחיב את פעולתם גם למקומות אחרים. בעקבות השינוי בתקנה עשויים משקיעים ישראלים שרכשו זכויות לחיפושי נפט בחו"ל, להעביר אותן לידי שותפויות שיוכלו להרחיב את בסיס המימון לחיפושי נפט ישראלים בחו"ל.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy