פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
ייערך שימוע פרונטלי למתווה
20/07/2015 14:52

משרד האנרגיה יערוך שימוע פרונטלי בעניין מתווה הגז, בנוסף להזמנת תגובות הציבור בכתב. . השימוע ייערך בימים רביעי וחמישי, ובמסגרתו יישמעו השגות של נציגי ציבור בעניין המתווה.

  אנשים המבקשים להציג את עמדתם במסגרת השימוע מתבקשים לפנות עד מחר (יום שלישי) ב-13.00  לכתובת gastv@energy.gov.il. במסגרת השימוע יוזמנו נציגי גופים וארגונים בלבד. הצוות המקצועי העוסק במתווה יתיר לכל ארגון לשגר שלושה נציגים בלבד. הצוות אינו מתחייב להזמין לשימוע הפרונטלי כל ארגון שיפנה והגופים שייוצגו בשימוע ייבחרו על פי שיקול דעתו של הצוות. ההופעות בפני הצוות יצולמו ויועברו בשידור ישיר באמצעות אתר האינטרנט של משרד האנרגיה והמים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה יובל שטייניץ מבקשים לסיים את השימוע מהר ככל האפשר, ולכן צפוי צוות המתווה לפרסם את המלצותיו המעודכנות במהלך השבוע הבא, שאינן צפויות להיות שונות באופן מהותי מהמלצות המתווה המקורי. הטיעונים העיקריים שיושמעו במהלך השימועים נוגעים למחיר המרבי ושיטת התמחור שנקבעה במתווה, סוגיית הביטחון האנרגטי וההיתר ליצוא גז ממאגר תמר. במקביל להשלמת המתווה נערכים במשרד המשפטים לאפשרות שיוגשו עתירות לבג"ץ נגד הליכי אישור המתווה וההמלצות הכלולות בו.

החשש העיקרי במשרד הממשלה הוא מפני האפשרות שבית המשפט יחייב את המדינה להביא את המתווה לאישור הכנסת. בעוד כשבועיים תצא הכנסת לפגרת הקיץ שתמשך עד סוף חודש אוקטובר. במהלך הפגרה יידרשו חברי הכנסת לדיונים בתקציב המדינה שחייב להיות מאושר בתוך 100 ימים אך ספק אם יימצא זמן לדיונים במתווה הגז, שחלק גדול מחברי הכנסת מתנגדים לא ממילא.

היום אחר הצהריים יתפרסם דו"ח מבקר המדינה בעניין התנהלות משרדי הממשלה בעקבות תגליות הגז בישראל. הדו"ח כולל ביקורת על התנהלות משרד האנרגיה בתחום הסדרת משק הגז וההיערכות להפקת הגז, וכן התייחסות להתנהלותו של הצוות הממשלתי שקבע את מתווה הגז. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy