פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
"המשך הסחבת יגרום נזקים קשים"
20/07/2015 20:20

תגובות סוערות לפרסום דו"ח המבקר על מחדלי המדינה בהסדרת ענף הגז הטבעי. חברות הגז קוראות למשרדי הממשלה להפנים את הביקורת ולפעול בתיאום לאישור המתווה שהוצע. מתנגדי המתווה קוראים לעצירת הליכי האישור של המתווה והסדרה מחדש של הענף.

 | חדשות האנרגיה |

משותפויות הגז נמסר בתגובה: "דו"ח המבקר מחזק ומוכיח את הדברים שנאמרו על ידי שותפויות הגז לאורך כל הדרך, שלפיהם ריבוי הרגולטורים וחוסר התיאום ביניהם, הסחבת הארוכה של שנים ארוכות בקבלת ההחלטות, לצד השינויים התכופים באלה שכן נתקבלו, יצרו חוסר וודאות בשוק האנרגיה המקומי, הביאו לעיכוב בפיתוח תעשיית הגז ומנעו את הגעתם של שחקנים חדשים לישראל. אנו תקווה שלאור ממצאי הדו"ח הברורים ימשיכו משרדי הרגולציה והממשלה את שיתוף הפעולה ביניהם שהחל בחודשים האחרונים סביב מתווה הגז הקיים, ויפעלו ליצירת וודאות ויציבות בשוק האנרגיה. המשך הסחבת וחוסר התיאום יביאו לעיכובים מיותרים נוספים בפיתוח המאגרים ויסבו נזקים קשים לתעשייה המקומית ולמשק הישראלי".

ממשרד האוצר נמסר: "משרד האוצר פעל בשיתוף פעולה ובתיאום עם גורמי המקצוע הממשלתיים במטרה להבטיח את המשך פיתוח משק הגז בישראל תוך שמירה על האינטרס הציבורי. לעניין הפיקוח על מחירי הגז, ועדת המחירים ניהלה מספר רב של דיונים אשר בחנו את רווחיות החברות והשלכות הפיקוח על המשק. הועדה תגבש את המלצותיה בשים לב למתווה כפי שיאושר."

עו"ד עמית ברכה מנכ"ל אדם טבע ודין: "עמדת המבקר התוקף את הבטחת הממשלה לחברות הגז ל"יציבות רגולטורית" למשך 10 שנים מחזקת את עמדתנו בדבר היותה לא חוקתית ופוגעת אנושות ביישום עקרון הפרדת הרשויות. משמעות ניסוח זה אינה רק כבילת הממשלה אלא אף כבילת הכנסת כולה. זאת, באמצעות חיוב הממשלות העתידיות להתנגד להצעות חוק פרטיות בנושא ולהחיל נגדן משמעת קואליציונית. אם אכן נמצא כי הממשלה והעומד בראשה לא נסוגים בהם מעמדתם, לא נהסס לעתור לבג"צ על בסיס עמדה זו אותה הציג המבקר"

ח"כ שלי יחימוביץ: "השורה התחתונה היא שדרוש ביטול מיידי ובהול של מתווה הגז. זה מחדל עמוק, שראוי לחקירה יסודית, ומאוד יכול להיות שאף לחקירה פלילית יזומה ומקיפה." 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy