פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
תדמור ואבו יצאו למצרים
27/07/2015 20:31

יו"ר חברת דלק אנרגיה גדעון תדמור ומנכ"ל החברה יוסי אבו יצאו למצרים על מנת לקדם את הסכמי מכירת הגז מתמר ולווייתן .

 | חדשות האנרגיה |

 שותפות תמר חתמה בתחילת השנה על הסכם עם דולפינוס המצרית למכירת 5 BCM במהלך 3 שנים. תוקף ההסכם הוא לשבע שנים. הסכם זה הוא במסגרת מכסת היצוא המאושרת לתמר ואינו מושפע מפירטי מתווה הגז הנמצא בדיון. תדמור ואבו מבקשים  לקדם את ההסכם בר הפסקה ליצוא למצרים דרך צינור EMG שבאמצעותו סופק גז מצרי לישראל עד שחבלות בצינור גרמו להפסקת פעולתו בשנת 2012. האספקה מיועדת בעיקר לתעשיה המצרית, הסובלת ממחסור בגז הגורם לצמצום ניכר של התפוקה התעשייתית במדינה. המחסור החריף לאחר שממשלת מצרים החליטה להקנות עדיפות באספקת גז לשימושם של משקי בית על פני שימושים תעשייתיים.

ביום רביעי הקרוב אמורה הממשלה לאשר את מתווה הגז שהוצג לציבור, ככל הנראה ללא שינויים משמעותיים. אישור מתווה הגז על ידי הממשלה והכנסת צפוי לגרום לפניה של גופים המתנגדים להסכם לבית לבג"ץ, בניסיון לטרפד את האישור.

עם זאת מנסים אנשי משרד האוצר, שהיו שותפים לעיצוב המתווה, לערוך שינויים של הרגע האחרון במתווה, הכוללים אפשרות לשינויים בהסכם במקרה שחברות הגז לא יעמדו בתנאי ההסכם שנקבעו במתווה. בין היתר מבקשים במשרד האוצר להבטיח את פיתוח שדה לווייתן, נוכח טענות ששינויים בשווקי היצוא ובמחירי הגז העולמיים עלולים להפוך את פיתוח לווייתן בלתי כדאי. למדינה יש עניין רב בפיתוח שדה לווייתן במטרה ליצור מקור גז נוסף במקרה של שיבוש הזרימה מהשדה העיקרי תמר וכן לצורך פיתוח תשתיות שיחזקו את התשתית הקיימת ויכללו צינור גז נוסף שיחבר את המאגרים לחוף.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy