פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
אנרג'יקס חתמה על ההסכם לרכישת חוות הרוח
27/07/2015 20:33

חברת האנרגיה הירוקה אנרג'יקס התקשרה החברה במסמך עקרונות מחייב לרכישת חברה ייעודית המחזיקה בחווה פעילה לייצור חשמל מאנרגיית רוח ברמת הגולן. לחווה יכולת ייצור חשמל בהספק של כ 3 MW מתוך 6MW מותקנים.

 | חדשות האנרגיה |

הרכישה תאפשר לחברה לשדרג את חוות הרוח הקיימת להספק מותקן מוערך של כ-15 MG. עם התקיימות התנאים המתלים ישולמו למוכרים 10 מיליון שקל. יתרת התמורה, בסך נוסף של 20 מיליון ש"ח, תשולם לבעלי המניות הקיימים בשני תשלומים שווים במועד ובכפוף להתקיימות אבני הדרך הנדרשות להקמת הפרויקט עד לחיבורו לרשת החשמל. השלמת עסקת הרכישה כפופה, בין היתר לקבלת כל האישורים הרגולטורים הנדרשים, להשלמת הסדר בחברה לפי סעיף 721 לחוק החברות מכוחו ניתן יהיה להעביר את מלוא הבעלות בחברה כשמניותיה נקיות מזכויות צדדים שלישיים ולכך שעד למועד ההשלמה לא ארע שינוי מהותי לרעה בפרויקט. אנרג'יקס  נערכת להעמדת בטוחות לקיום התחייבויותיה מכוח הסכם העקרונות בהתאם להוראות הסכם העקרונות, להפקדת 10 מיליון ש"ח בידי נאמן, אשר יוחזקו בנאמנות עד למוקדם מבין השלמת העסקה או ביטול ההתקשרות מכוח הסכם העקרונות. בהתאם להסכם, אם תוך 2 חודשים ממועד חתימת הסכם העקרונות, לא יתקיימו התנאים הנדרשים להשלמה,  יפקע תוקפו.

אנרג'יקס מעריכה כי אם העסקה תצא לפועל והמערכת תשודרג להספק של 15 MG. תסתכם עלות ההשקעה בפרוייקט ב-130 מיליון שקל וההכנסה השנתית הצפויה מהפרוייקט היא 16.5 מיליון שקל. נתונים אלה מתבססים על הערכת עלות הקמה של 6.5 מיליון שקל ל-1 MG ותעריף חברת חשמל של 37 אגורות לקוט"ש. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy