פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
גבאי: יש לשנות את המתווה
29/07/2015 12:33

השר להגנת הסביבה אבי גבאי תומך בשינוי מתווה הגז. גבאי נמנה עם השרים שסירבו לאשר בישיבת הממשלה את טיוטת המתווה, בנימוק שפירטי המתווה לא הוצגו לשרים שהתבקשו להסמיך את שר הכלכלה לחתום עליו, והוא ידוע כמי שמתנגד למתווה. בדיוני וועדת הכלכלה על מתווה הגז השתתפו גם פקידות בכירות מהמשרד להגנת הסביבה, שמתחו ביקורת על סעיפים שונים במתווה.

 | חדשות האנרגיה |

לדעתו של גבאי על המתווה שותף, ככל הנראה גם שר האוצר משה כחלון, שהודיע כי הוא מנוע מהשתתפות בדיונים בתחום עקב קשרי החברות שיש לו עם קובי מימון, המעורב בעסקי הגז.

בראיון לקול ישראל אמר השר גבאי כי לדעתו על המתווה שותפים לפחות חלק מחברי סיעת כולנו שיצביעו נגד המתווה אם לא ישונה. גבאי מתח ביקורת גם על האופן בו התנהל המו"מ בין המדינה לחברות הגז, ואמר כי על המדינה לפעול כרגולטור הקובע את התנאים ולא מתייעץ עם החברות.

שר האנרגיה יובל שטייניץ, שהחל עוד אתמול בדיונים עם חברות הגז על השינויים המוצעים במתווה הגז, אמר היום כי בכוונתו להביא לאישור המתווה בתוך 10 ימים.

שטייניץ מנסה להביא לשינויים מוסכמים שיאפשרו לחברות הגז "לחיות" עם המתווה, ועם זאת להוכיח שהביקורת על סעיפים שונים במתווה הופנמה ויושמה. המשמעות היא שהשינויים שיתקבלו יהיו קלים יחסית, ולא ירצו את מי שדורשים שינויים קיצוניים במתווה.   

בהופעתו בוועידת התשתיות הזהיר שטייניץ כי עיכוב באישור המתווה עלול לעלות למשק במיליארדים "שמתי למטרה להביא סוף לעיכוב הזה שהביא לנזק של מיליארדים. אז עם כל הרצון הטוב, קשה לחשוב על מדינה מערבית אחרת שהצליחה להכשיל את עצמה והצליחה לגרום לעצמה לנזקים של עשרות מיליארדי שקלים, שלא לדבר על הנזקים של חוסר ביטחון אנרגטי" אמר שטייניץ.

שטייניץ התייחס לכמה ההצעות שהושמעו לשינויים במתווה והגדיר אותן כהזויות. הוא הזהיר שאם תתקבל הצעה להקפיא את יצוא הגז עד לפיתוח לווייתן לא יפותחו אם אחד ממאגרי הגז החדשים.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy