פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
משרד האנרגיה מקדם תחרות בגז בישול
30/07/2015 18:30

משרד האנרגיה מציג באתר האינטרנט שלו השוואה בין מחירי הגז באופן שיאפשר לכל צרכן להשוות את המחיר שהוא משלם תמורת גז עם צרכנים אחרים בסביבתו. את המהלך יזם מנהל המשרד מחייב את חברות שיווק גז הבישול להעביר לידי המשרד דו"ח שקיפות חודשי.

 | חדשות האנרגיה |

 הדו"ח כולל את המחירים הממוצעים בפילוח לפי רשות מקומית, סוג תשתית גז וסוג השירות הניתן שחברת הגז חייבה בהם את צרכני הגז הביתיים, בחודשיים שקדמו לדיווח. בעזרת מידע זה, שמעובד ומוצג באתר האינטרנט של משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, יכול  הצרכן הפרטי להשוות בקלות בין המחירים שמציעים ספקי הגז ברשות המקומית שלו, בפילוח לפי סוגי תשתית גז הרלוונטיים אליו (מכלים, צובר וכו') ולבחור את הספק המיטבי עבורו.

בנוסף, התקנות מחייבות את חברות הגז למסור לצרכן, בחשבון הגז, את כתובות צרכני הגז הקשורים לאותה מערכת גז מרכזית, או קוד זיהוי לאתר האינטרנט של החברה המאפשר גישה לרשימת כתובות. מידע זה יקל על הצרכן בהשגת מידע הנדרש לצורך החלפת חברת הגז.

שר האנרגיה יובל שטייניץ: "זוהי מהפכה צרכנית במשק גז הבישול, המאפשרת, לראשונה, שקיפות מחירים, שהתוצאה הישירה שלה היא הגברת התחרות. לצרכנים יש כעת  אפשרות להשוות מחירים בין החברות באופן מיידי ופתוח ולקבל את המידע המרבי שיסייע להם לבחור את הספק המתאים עבורם".

הנתונים אודות ספקי הגז והמחירים הממוצעים, זמינים באתר המשרד באמצעות שלושה תרשימים המאפשרים השוואת מחירים ברמה הארצית, ברמה המקומית והשוואה כללית של מחירי ספק מסוים בין ברשויות מקומיות שונות ובין סוגי תשתית גז.

לאתר ההשוואה: 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy