פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
חשש מתקלות באספקת החשמל
03/08/2015 14:48

חברת החשמל צופה שיאים נוספים בצריכת החשמל וחוששת מתקלות עקב העומס הבד על הרשת. אתמול והיום מוצתה קיבולת אספקת הגז לחברת החשמל ולתחנות הכוח הפרטיות והחברות נאלצו להשלים את המחסור בכושר הייצור באמצעות שריפת סולר. שריפת הסולר גורמת לעליה משמעותית ברמת זיהום האוויר שיוצרות תחנות הכוח ולגידול שעדיין אינו ניתן לאומדן בעלויות החשמל.

 | חדשות האנרגיה |

חברת החשמל משתמשת גם באספקה מאוניית הגז הנוזלי (LNG), בעלות כפולה ממחירו של הגז המגיע ממאגר תמר.

בשבוע שעבר החלה נובל אנרג'י, המתפעלת את אספקת הגז, להגביר את קצב הזרימה באמצעות מערכות דחיסה, אולם המערכת נמצאת עדיין בבחינה ובשלבי הרצה.

גורמים בענף האנרגיה אמרו היום שמיצוי כושר אספקת הגז מדגיש את הדחיפות בפיתוח מערכת ההפקה והולכת הגז, הנשענת היום על תפוקה ממאגר יחיד ומערכת הולכה שבסופה צינור גז יחיד לחוף.

 חברת החשמל עדכנה הבוקר את תחזית הצריכה ליממה הקרובה וההערכות הן כי

הצריכה תגיע לכ- 13.300 מגוואט (ויתכן אף למעלה מזאת). שיא הביקוש בכל הזמנים נשבר אתמול ועמד על 12,525 מגוואט. שיא צריכת החשמל היום צפוי בשעה 15:00.רזרבת החשמל בשיא צפויה לעמוד על פחות מ- 600 מגוואט (מצב כתום). שיא הביקוש הקודם נרשם בינואר 2015 ועמד על 11,930 מגוואט ולכן מדובר על עלייה בביקוש לחשמל של כ-11% מעל לשיא הקודם. תנאי מזג האוויר החריג המשלבים עומס חום , לחות ואבק וכן , גשמים מקומיים עלולים לגרום להפרעות ברשת החשמל (בשל קצרים שיגרמו ממפגש של גשם עם אבק).

בהודעת חברת החשמל נאמר כי בגלל הרזרבה הנמוכה בחשמל, כל תקלה ביחידת ייצור, אם תתרחש בצריכת שיא, יכולה להציב את המערכת בפני מחסור בחשמל. עובדי חברת החשמל פועלים 24/7 ונמצאים בכוננות על כדי שכל המערכות ויחידות הייצור שלה יהיו זמינות לפעילות מלאה.

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy