פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
פרקש הודחה
06/08/2015 09:29

הממשלה הדיחה את יו"ר רשות החשמל אורית פרקש מתפקידה. פרקש ידועה בהתנגדותה למתווה הגז שמקדמים שר האנרגיה ויובל שטייניץ וראש הממשלה בנימין נתניהו. רשות החשמל בהנהגתה כללה נציגות מהאוצר והתנהלותה תחת השפעתם של משרד האוצר ואגף התקציבים. בישיבה שבה הוחלט על הדחתה הביע שר האוצר משה כחלון וראש אגף תקציבים אמיר לוי התנגדות להחלטה.

 | חדשות האנרגיה |

פרקש התנגדה גם להסכמים שחתמה חברת החשמל לרכישת גז משותפות תמר, והתערב לשינוי ההסכמים ולהפחתת המחיר שחברת החשמל תשלם, כתנאי לאישורם. פרקש היתה אחראית להצמדת מחיר הגז שבהסכם חברת החשמל למדד המחירים בארצות הברית. בחמש השנים הראשונות להסכם מתעדכן מחיר הגז בעליית המדד בתוספת אחוז אחד. בחמש השנים האחרונות מתעדכן ההסכם במדד המחירים בהפחתת אחוז אחד. מבקריה של פרקש טוענים שההסכם שאישרה מונע את ירידת מחיר הגז שמשלמת חברת החשמל, בהתאם לירידת המחירים הכללית בעולם.

נוכח עמדותיה העצמאיות והמתנגדות לקו המקובל של משרד האנרגיה לא שותפה פרקש בצוות שניהל עת את המו"מ על מתווה הגז. פרקש טוענת שהמחיר שנקבע במתווה אינו מחיר תחרותי כפי שטוען יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה יוג'ין קנדל, והוא משקף את מעמדה המונופוליסטי של שותפות תמר בשוק הגז.

המועמד הבולט להחלפתה של פרקש הוא שאול מרידור, לשעבר סגן הממונה על התקציבים באוצר.  

בישיבת הממשלה הוחלט גם על איחוד רשות החשמל ומנהל החשמל, והכפפת החלטות הרשות, למעט קביעת תעריפי החשמל, לשר האנרגיה.  משמעות ההחלטה היא ביטול מעמדה המיוחד של הרשות, צמצום השפעתו של משרד האוצר על משק האנרגיה והפיכת הרשות לזרוע של משרד האנרגיה החייבת לתאם את החלטותיה עם מדיניות השר.

השר להגנת הסביבה אבי גבאי בירך על החלטת הממשלה להכניס לרשות משקיף מטעם משרדו, שיפקח על עמידת הרשות ביעדה המשרד בתחום הפקת חשמל מאנרגיות מתחדשות.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy